Om inte huset ger mig nog med huvudvärk så gjorde jag och frun slag i slag i saken och köpte oss en sommarstuga - 55kvm boyta, ca 6kvm biyta och helt sjukt stora 6580kvm skogstomt.

Varför kastar man sig in i detta vansinne kan man fråga sig - Läge, läge och så lite det där med läge... Nästa gång jag säger - "Det finns potential.." - Så hoppas jag verkligen att någon ger mig en fet käftsmäll.

Tillträde mitten av Juni och mer info kommer på projektet!
Jobbar som vissa av er vet som deltids snickare och har nu styrt större delarna av sommaren på projektet "Dröm Stugan" - Så nu står man med en kåk med en hel del kvar samt en stuga som behöver ännu mer kärlek...

Herregud... :x

thumb_rimage.php_1024 2.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

thumb_rimage.php_1024 3.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

thumb_rimage.php_1024.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Torpardrönaren och 16 till
  • Laddar…
Ser ju nice ut. Lycka till.

//AA
 
Det ser fint ut, vad är det som behöver göras?
 
  • Gilla
kizen och 1 till
  • Laddar…
Ok, vi behöver några fler ledtrådar för att lista ut var det där är.....avgörande för hur knasigt detta var är nog hur långt bort från tokholma detta är....:)
 
  • Gilla
Ursuz81 och 1 till
  • Laddar…
F
Satsar en krona på att det är Hårsfjärden man ser på bilderna!
 
  • Gilla
Exuperance och 1 till
  • Laddar…
Det är faktiskt Horsfjärden man ser på bilderna - Tala om falköga!
Stugan star på vad man skulle kalla för Östra Muskö om jag inte har helt fel.

Listan "att göra" är lång men det blir en sak I taget som med allt annat - Nog med andra projekt men vi kan ju lugnt säga att sommaren är räddad.
Lämnat in bygglovet för en 70kvm altan samt fasadbyte under förra veckan. Fasaden var kanske inte bygglovspliktig men då altanen ändå skulle in så var det lika bra att säta båda på samma papper.

Prio 1 - Fälla typ 30 träd för att förbätta utsikten I väntan på bygglov.
Prio 2 - Altan
Prio 3 - Fasadbyte, liggande panel, dubbelfas, grå kulör med vita foder, vindskivor och knutar.
Prio 4 - Förbränningsmugg samt mindre planändring inomhus.

Sen tar vi det som det kommer - Efter det där listan är denna sommar passé i vart fall. Enligt Haninge kommun så skulle handläggningen på bygglovet ligga på ca 4-6 veckor så håller tummarna att det kommer innan hela haninge kommun går på semester.
Torde inte utgöra nått hinder med bygglovet du stugan ligger mer eller mindre i mitten på tomten...

Mer uppdateringar kommer - Imorgon mote med banken för att lägga upp lånen, den 14/6 tillträde!
 
  • Gilla
tillwallin och 3 till
  • Laddar…
Den där stugan ser ut att vara i betydligt bättre skick än mitt hus - bra köp oavsett tidsplan säger jag.
Och äntligen får ni lite vettig tomt iaf! Hojta till om ni vill ha en kurs i hur man inte sågar ner allt som lever på tomten vilket herrn verkar ha en fäbless för att göra. ;)
 
  • Gilla
slacker
  • Laddar…
Dalbotös skrev:
Den där stugan ser ut att vara i betydligt bättre skick än mitt hus - bra köp oavsett tidsplan säger jag.
Och äntligen får ni lite vettig tomt iaf! Hojta till om ni vill ha en kurs i hur man inte sågar ner allt som lever på tomten vilket herrn verkar ha en fäbless för att göra. ;)
Älskar verkligen min motorsåg! Nejdå, föregående ägare gillade verkligen skog och natur och har inte petat på nått med grenar de senaste 36 åren så det är blandat stort och smått. Det mesta som skall ned är så man kan verkligen njuta av den utsikten vi föll för när vi kikade på stället.
Ett par är gigantiska så en bekant som pluggat skogsvård hänger med ett par dagar kring midsommar - dvs två motorsågar, en fyrhjuling med stockvagn och förhoppningsvis en jätte till flishugg! ��
Träd är fint och det mesta blir kvar, tomten är större än man tror och med bara ca 150 kvm bebyggt när altanen är klar kommer man fortfarande att känna av skogen..
 
slacker skrev:
kommer man fortfarande att känna av skogen..
Bra!
 
  • Gilla
Fadai
  • Laddar…
En satellit bild säger rätt mycket gällande skogen... Allt på framsidan skall bort. Höger och vänster blir kvar samt allt "ovan" stugan. Vattnet blir uppåt i bild.
image.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
vanpire
  • Laddar…
F
slacker skrev:
Det är faktiskt Horsfjärden man ser på bilderna - Tala om falköga!
Stugan star på vad man skulle kalla för Östra Muskö om jag inte har helt fel.

!
Några spår har väl tolv års tittande på samma utsikt lämnat :)

Välkommen till Muskö!

DSC00542.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
antett och 5 till
  • Laddar…
Låter som att grannkonflikttrådarna mer utsprung muskö kan bli intressanta, vi har båda parterna på forumet......


"Den nyinflyttade jäveln har fällt träd på min tomt och tror han gör hur han vill..."
"Har problem med en granne som springer på min tomt som om det vore hans och tar mina kantareller han har gjort så i tolv år säger han och tänker inte sluta. Får jag skjuta honom nästa gång jag ser honom eller måste jag vänta tills han har kantarellerna i handen?"
 
  • Gilla
  • Haha
antett och 37 till
  • Laddar…
F
Ledsen om jag gör någon hetsare besviken men det är nog minst en kilometer och många tomter oss emellan. Så det är bara att såga på!


.... men ge f*n i kantarellerna !
:)
 
  • Gilla
  • Ledsen
  • Haha
DandrO och 11 till
  • Laddar…
Så fick man nycklarna till stugan i tisdags, gjorde slag i saken och åkte ut med motorsågen i bagaget! Det är uppenbart att sommaren är på plats och satt fart på växtligheten...

IMG_1626.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Och det finns onekligen skog att fälla...

IMG_1625.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
IMG_1624.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
IMG_1630.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Men fortfarande är det den där havsutsikten från vardagsrummet som bara kan bli bättre med lite svett...
IMG_1622.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Måste tyvärr släppa allt i ett par dagar och besöka släkten i Norrland men på onsdag drar vi igång på allvar! En kamrat som är "skoghuggare" kommer och stannar ett par dagar tillsammans med ytterligare en motorsåg och jag investerade dessutom i en rejäl bensindriven flishugg på 13hk som skall kunna ta upp till 100mm grenar och sly...
 
Redigerat:
  • Gilla
korpet och 6 till
  • Laddar…
F
slacker skrev:
jag investerade dessutom i en rejäl bensindriven flishugg på 13hk som skall kunna ta upp till 100mm grenar och sly...
Perfekt!

Hälsar Ove
 
  • Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.