Hallå
Har precis kört igång min 523. Köpte den nu i våras så den är helt ny för mig. Men samtidigt vet jag att det är en äldre modell.
Vad missar jag med denna maskin jmf med nyare och går det att uppdatera mjukvaran så att jag isf kan få de funktioner min inte har.

En snabb fråga till. Påverkas batteritiden av lutning på gräsmattan. Halva min gräsmatta sluttar en del, inte mer än att ungarna kan spela fotboll där, men ändå.
Min skall kunna klippa upp till 3 h. Den klipper 1,5.
 
Nja är det en svag lutning så ska den knappast halvera klipptiden, däremot rejält tjockt gräs om man inte har klippt på länge tar på krafterna. Eller om du har kniven så lågt satt att den i princip gräver mossa.
 
Gimbal skrev:
Nja är det en svag lutning så ska den knappast halvera klipptiden, däremot rejält tjockt gräs om man inte har klippt på länge tar på krafterna. Eller om du har kniven så lågt satt att den i princip gräver mossa.
Har en slänt som den får kämpa lite i men det rör sig om 2m2. Tjockt högt gräs har jag inte heller längre. Trodde det var därför när jag började köra med den.
Kan det va så att batteriet blivit dåligt då den stått hos återförsäljaren i 2 år? För visst är det en modell som fanns 2014?
Har höjt klipphöjden men mörker ingen skillnad. Har en del mossa på norrsidan så där kanske det går lite mer kräm, men hälften?

En helt annan fråga.
Kan man få in mer än 1 klippning/schema?
 
Vilken mjukvara borde man ha nu. Min har r25541. Finns det någon bättre?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.