DSC_0025.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


DSC_0026.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Som ni kan se på bilden har jag lokaliserat var det är stopp. Problemet är att jag kan inte klura ut hur jag ska lossa denna delen för att rengöra. Känner ni igen problemet och hur löste ni det i så fall?
Det ser ut som att jag behöva montera ner precis allihop för att komma åt grejerna.

Siemens själva tipsade om att använda citronsyra och köra ett program 2-3 gånger. Jag är dock tveksam men ska ge det ett försök.

Är det någon som har något bra tips?

Mvh
 
Hmm vet inte vart det är stopp ?

Är det i den övre delen till vänster där det är svart (övre bilden) ?

Det problemet fick jag med min Siemens - jag använde en tratt, silvertejp ochen dammsugare för att inifrån suga igenom ett luftningsgaller (som sitter inne i diskmaskinen uppe till vänster) - genom att variera emd ett plötsligt undertryck (sätta dit tratten med dammsugaren på) och släppa efter så "motionerade" jag gucket tillräckligt för att det skulle släppa och maskinen funkade igen :)

Alternativet hade varit att byta hela plastblocket (värmeväxlaren)...men det gissar jag kostar nästan lika mkt som en helt ny maskin :/

/K
 
Hej,

Tack för ditt svar.
Om du tittar på den andra bilden så ser du att utloppslangen från maskinen går in till värmeväxlaren. Just där är det stopp. Du kan se hur packat med skit det är på bilden.
Den delen du pratar om ser också ut som ett stopp. Den delen har jag dock inte försökt göra något med än.

Jag vill försöka komma åt så jag kan koppla ur slangen och rensa men det är helt omöjligt att komma åt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.