HenrikP skrev:
Man får inte ha för hög timlön om det ska löna sig att bygga själv :)
Det är få förunnat att få bygga lekställningar på arbetstid och när man får bygga, dvs på sin fritid är det inte många arbetsgivare som betalar ut lön....så lönekuvertets storlek spelar sällan någon roll....
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
Jag jämför inte så mycket lönen man har i sin profession, utan mer hur mycket man faktiskt sparade i kronor delat på tiden man lagt ner.

Låt säga att man lägger 10 timmar och sparar 1000 kronor - det skulle vara alldeles för dåligt "betalt" för de flesta gissar jag. :)

Själv brukar jag räkna att jag vill tjäna/spara ca 300 kronor i timmen, annars hittar jag hellre på nåt med familjen.
 
Redigerat:
  • Gilla
Blom80
  • Laddar…
Ok.

Om du tittar på vad en större lekställning kostar så kommer du nog se att kalkylen ser rätt bra ut.
 
  • Gilla
tigr88
  • Laddar…
HenrikP skrev:
Själv brukar jag räkna att jag vill tjäna/spara ca 300 kronor i timmen, annars hittar jag hellre på nåt med familjen.
Varför inte bygga tillsammans med familjen? Mina barn älskar att både snickra och måla.
 
  • Gilla
Joniblom och 3 till
  • Laddar…
MathiasS skrev:
Ok.

Om du tittar på vad en större lekställning kostar så kommer du nog se att kalkylen ser rätt bra ut.
Dåså, vad tjafsar vi om då? ;)

Skämt åsido så köpte jag den där Jungle-rutschkanan häromdagen. Man kan som sagt koppla på vatten på den osv. Jag har själv monterat den på en bergknalle, och den är mycket populär här hemma.

995 på K-Rauta
 
Jag håller just nu på att montera upp ett Jungle-gym (Villa XL Climb X'tra). Valde denna lösning istället för att rita en egen för spara tid och att få en säker och beprövad ställning. En stor fördel med en färdig lösning är att man får en hel del säkerhetstänk på köpet, t.ex att mellanrum mellan trallbrädor, stegpinnar mm är avpassat så att man inte ska kunna fastna med fingrar och huvud, höjd på ställning och staket är noga genomtänkt, handtag är strategiskt placerade, alla brädsidor är rundade etc.

Man kan beställa reservdelar (t.ex gummi att sätta runt vassa hörn) på https://www.junglegym.se/webshop/reservdelar, kan kanske vara användbart om man bygger eget.
 
jag byggde ett sådant där jungle gym förra året. Tänkte först bygga i lösvirke men efter att ha räknat på det blev de plus minus noll med en byggsats.
Jag har två extra byggsatser med alla beslag, jordankare och skruvar, ritning osv till jungle gym ifall någon vill köpa. 300kr st. I manualen står mått på virke så de är bara o köpa virke o följa den.
 
Redigerat:
Rolle85 skrev:
jag byggde ett sådant där jungle gym förra året. Tänkte först bygga i lösvirke men efter att ha räknat på det blev de plus minus noll med en byggsats.
Jag har två extra byggsatser med alla beslag, jordankare och skruvar, ritning osv till jungle gym ifall någon vill köpa. 300kr st. I manualen står mått på virke så de är bara o köpa virke o följa den.
Hej Rolle, skickade pm nyss, är intresserad av ett kit, vilken modell är beslagen avsedda för? Håll ett kit till mig, resten kan vi ta via pm
 
Redigerat:
  • Gilla
Joniblom och 1 till
  • Laddar…
teamswix skrev:
...50m zipline...
Var hittar man färdiga beslag till zipline till vettigt pris?

/ Fredrik
 
Ett kitt sålt så nu har jag bara ett kitt kvar till jungle gymmet ovan om nån är sugen.
300kr plus frakt.
 
Kitten är nu sålda, lite fler bilder på hur jag byggde vidare på mitt jungle gym förra året.

IMG_2336.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

IMG_2334.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

IMG_2333.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

IMG_2331.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Rolle85 skrev:
Kitten är nu sålda, lite fler bilder på hur jag byggde vidare på mitt jungle gym förra året.
Vill tacka för en bra affär, kan varmt rekommendera att handla av Rolle85.

Schysst med fler bilder på ditt bygge, gillar kiosken, blir nog något liknande istället för ytterligare en sandlåda under tornet.

Vad är det för stolpar till gungan, ser ut som runt virke?

Var inte de medföljande trappstegen uppskattade så du fick bygga på en annan ramp/trappa?
 
  • Gilla
ByggetPåÖstanås
  • Laddar…
Stolparna till gungan köpte jag på Bauhaus, de är något rundade i hörnerna så dessa håller uppe överliggaren som sedan ligger fastskruvad i själva huset.
Rampen byggde jag till separat då mina små inte kunde klättra upp på de medföljande trappstegen.
 
Rolle85 skrev:
Kitten är nu sålda, lite fler bilder på hur jag byggde vidare på mitt jungle gym förra året.
Snyggt bygge! Är klar med mitt junglegym nu, men funderar naturligtvis på hur man kan finslipa det ;) Någon slags inhägnad nedtill kanske, typ din lösning. Men var hittar man tryckimpregnerad trall i dimensionen 15x95?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.