K
Tack för svar, har du murad stomme eller trästomme?
 
Stommen är murad av lättbetong 30 cm tjock vägg. Det fönster jag tidigare bytt är ersatt av en altandörr och ett smalt fönster. Insidans springa dolde jag som på bilden. Kanske inte så snyggt men enkelt att få det att följa den något knaggliga väggen. /LOB image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
K
Kul med bild, tack!
Antar att du tog dörren i standard modulmått?
Har du någon bild utifrån?

Så din tanke vid byte är att ta fönster som är mindre än original med större än standardmodulmått? En kompromiss alltså, eller missförstod jag dig?
 
S
KjellTimell skrev:
Tanken är att montera innifrån, invändiga smygarna är typ paralelltrapetsformade, räcker med att skrapa närmast fönstret för att frilägga.

Hur det är med drevning vet jag inte! Det är murad lättbetongstomme iaf och i konstruktionsritningarna för huset står angivet att muröppning skall vara 2cm större än karmyttermått för dörrar samt altandörrar. Fönstrena har dock ej denna asterix angivna i förteckningen.. Drevade man runt fönster i lättbetongstommar från 50 talet också? Eller putsade man igen glipan och såg glad ut? Mina fönstersmygar är slätspacklade, inga träsmygar.
är det putsade smygar och du inte ens öppnat någon bit runt karmarna för se hur det ser har du missat totalt. har öppnat där det har varit 20 till 30 extra i hålet
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.