Bowman
Jag funderar på om jag kan serva eller underhålla min Stihl FS130 på något sätt?
Tycker det låter "torrt" från huvudet längst ner.
Kanske borde fettas in osv.
Vad skall man tänka på?
Vad säger proffsen?
 
Har du kollat i manualen? Där brukar det finnas info om vad som skall göras.
 
Bowman
Nej jag letade lite halvhjärtat efter den förut, men trodde inte det skulle stå nåt där. Får leta lite till, eller se om jag hittar nån digital version.

Edit/
Nä, det står i princip ingenting av nytta i manualen.
http://www.stihl.se/controls/baonline/Download.aspx?Document=91_258.pdf
 
Redigerat:
Det finns en skruv på sidan som man lossar och trycker in fett, finns en speciell liten fetttub med samma gänga på, så den skruvas in i det hålet så pressar du in lite fett, kolla hos deras återförsäljare.
 
  • Gilla
Bowman
  • Laddar…
Jag fick själv en liten klump i magen förra året när jag insåg att jag aldrig fettat vinkelväxeln. Detta + tändstiftsgap är iprincip det enda som behöver servas på dessa maskiner. Som tur var var det fortfarande fullt med fett som såg ut som fett däri.....
 
  • Gilla
Bowman
  • Laddar…
Bowman
MathiasS skrev:
Jag fick själv en liten klump i magen förra året när jag insåg att jag aldrig fettat vinkelväxeln. Detta + tändstiftsgap är iprincip det enda som behöver servas på dessa maskiner. Som tur var var det fortfarande fullt med fett som såg ut som fett däri.....
Ja lite min tanke idag :)
Skall kolla in vinkelväxeln!
 
Köp originaltuben, den passar som sagt direkt i vinkelväxelns gänga, så det tar sekunder att fylla på utan kladd.
 
  • Gilla
Bowman
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.