Svaret på frågan är 2, ett 3-punktslås.

Jag ska ta över föräldrahemmet om någon vecka och en ny post/paket låda hade varit helt rätt. Kommer ju att bli en del saker beställda i framtiden och många av dem kommer säkert att kunna matas in i paketfacket så att jag slipper åka iväg och hämta ut dem på posten.
Det ser också ut att finnas plats för att montera någon givare i framtiden så att man kan få ett mail från hemautomations systemet att det är dags att vittja fångsten.
 
Svar: 2

Motivering: jag har bott i stan hela livet, men nu har vi äntligen flyttat ut på landet och jag vill inte känna denna oro längre att någon kan sno ens post eller cykel osv. Jag vill lägga mina tankar på att njuta istället och leva lantis livet! Denna skulle hjälpa mig att känna mig trygg och lugn.
 
Svar: 2

Motivering: vet inte hur många år vår nuvarande postlåda har på nacken, men det är ett antal!
En ny postlåda skulle inte bara vi uppskatta, utan brevbärare också!
 
Svar nr 2
Då jag i mitt jobb får mycket post både paket och kataloger så behöver jag en stor säker brevlåda , är också med i bok klubbar och finns inget värre än att hitta brevlådan hemma med en kartong som sticker upp och det har regnat .
Sen att denna låda är design mässigt riktigt snygg är ett stort plus då det är otroligt svårt att hitta en brevlåda som både är snygg säker och som tar paket .
 
Svar: 2. 3-punktslås

Vår brevlåda kan behöva bytas ut då den blev tidigare blivit påkörd...
 
Svar nr 2: 3-punktslås

Endast för att göra grannarna avundsjuka! (Ja, och så läcker vår gamla in lite vatten)
 
Svar: 2, 3-punktslås

Vår nuvarande tar in vatten vid regn/snö, så vi får hänga posten på tork titt som tätt. Den verkar dessutom vara ett riktigt favorittillhåll för spindlar. 😱
 
Svar 2

Den nuvarande saknar lås och fuktar posten så att den ibland smälter ihop med tidningar etc. Dessutom ryms det alldeles för lite :)
 
Svar: 2

Min brevlåda står och tittar ut över havet i skåne. Problemet är att saltet gör sitt bästa för att den skall sluta med det. Så en låda med 10 års genomrostgaranti skulle passa perfekt.
 
Nästan alla grannar har en snyggare brevlåda än oss, men med denna låten skulle vi få många avundsjuka blickar. Dessutom skulle det kännas säkert i dessa tider av id-stölder.
 
Svar 2. 3-punktslås

Vi har en liten brevlåda i plast vars lock alltid blåser upp och brevbäraren har upprepade gånger misslyckats att lägga posten i lådan. Vi har funderat på att köpa en ny men när vi båda två är sjukskrivna ligger det inte högt på listan.
 
Svar nr 2: 3-punktslås.

Låset är sönder på vår nuvarande brevlåda efter att brevlådan blivit påkörd, förmodligen av snöplogen. Det känns verkligen inte säkert. Med en Berglund postlåda skulle vi inte bara få en säker och funktionell postlåda, utan också den snyggaste i kvarteret!
 
Svar: 2

Skulle göra vår brevbärare så glad!
Enligt honom så har vi mest post på hela distriktet och minst brevlåda.
Att sedan lådan är från det glada 80-talet och inte uppfyller dagens krav vare sig för brevbäraren eller för säkerhet gör ju inte ett utbyte mindre angeläget.
 
Svar: 2, 3-punktslås.

Vårt hus står nu färdigt och väntar endast på slutbesiktning. Tanken att vi behöver ha en brevlåda slog mig först nu när jag såg denna tävling..! Det hade varit jätte bra med en brevlåda som inte bara är snygg utom dessutom säker! Efter tidigare bekymmer med ID-kapning hade detta helt klart hjälpt att minska osäkerheten kring posthantering.

Mvh
 
Svar: tre punktslås!

Motiveringen är väldigt enkel. Vi har nyligen råkat ut för stulna brev/paket och denna säkra brevlåda skulle passa perfekt, både stilmässigt och säkerhetsmässigt :)
(sara.makinen@uppsala.se)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.