Vinn stor brevlåda byggd för svenska väderförhållanden

berglund1.jpg

Säkerställ att du har den säkraste och snyggaste postlådan i kvarteret. Med en Berglund postlåda Stil 4000 paket, från Miljöcenter, får du en funktionell postlåda som är garanterad att hålla i många år - den kommer med 10 års genomrostgaranti. Berglund postlåda Stil 4000 paket har smarta funktioner så som hylla som kan placeras på två olika nivåer och på så sätt reglera volymen i lådan, ett lock som skyddar inkastet från intrång och SecurityDoor med en förstärkt dörr i kombination med inbyggt lås med högsta säkerhetsklassificering.

Med Berglund postlåda Stil 4000 paket kan du i lugn och ro åka bort på semester utan att behöva oroa dig över posten. Dessutom håller den högsta kvalitet eftersom den är utvecklad för skandinaviska förhållanden.

Totalt värde cirka: 2 300 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du bör vinna.

Fråga: Vad för typ av lås har brevlådan Stil 4000?
Svaret hittar du här: www.berglund-sweden.se

1. 2-punktslås
X. Klasspunktslås
2. 3-punktslås

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 10 juni

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Miljöcenter. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Miljöcenter för att de sponsrar den här tävlingen.
 
A
Svar nr 2. 3-vägs lås.
Är inne på min tredje brevlåda på ett år, så förhoppningsvis avskräcker en Stil 4000 den eller de som är så nyfikna på min post.
 
Svar: 2. 3-WayLock

Vårt lock trillade av i vintras när snöröjarna jobbade övertid och nu har brevbäraren hotat med att sluta dela ut post om vi inte lagar/köper en ny... Så det vore ju ett fantastiskt med en Berglunds som pallar det mesta.
 
GustavN
Svar nr 2: 3-punktslås.

Färgen flagnar för fullt på min nuvarande sk*t som förra husägaren satt upp, låset kärvar och lossnar. t.om luckan öppnas när brevbäraren lägger i tyngre post, pga lås"bygeln" på insidan snurrar. Därför vore de inte helt fel till en ny nu när brevbäraren inom en snar, snar tid kommer att poängtera sk*tlådan ;)
 
Svar: 2

Den gamla är även alldeles för liten och ofta har det hänt att brevbäraren har förstört post för att få ner det i lådan.
Även bra att kunna "dölja" att man inte tagit in posten för att man är på semester några dagar.
 
Svar: 2. 3-punktslås

Staketet ut mot gatan ska bytas då det sett sina bästa dagar, bl.a. är stolpen till brevlådan helt murken och brevlådan, som med åren blivit matt grön, hänger på trekvart.
Tyvärr så hade även förra ägaren (som satte upp lådan) tappat bort nycklarna så låsbarheten är satt ur spel.

Stil 4000 från Berglund-Sweden skulle matcha vårt nya staket perfekt, dessutom räcker en volym på 80-82 liter mer än väl samt vikten på 18 kg ger en stabil placering.
 
D
Svar nr 2: 3-punktslås.

Har en gammal plastlåda jag skall karva bort exfruns namn från. Känns som en betydligt bättre lösning att byta upp sig till en ny låda istället.
 
Svar: 2. 3-punktslås

I November flyttar vi till hus efter att ha sparat och slitit ihop till kontantinstsen. Det är inte alla som som gjort bostadskarriär tidigare. När vi har flyttat så lär sparkontot vara barskrapat så hoppat står till den här tävlingen om vi inte ska ställa ut en tom flyttkartong som brevlåda.
 
Svar 2: 3punktslås

Eftersom vi byggt ett plank runt vår entréplätt på vårt radhus så ska vi ju även köpa en ny postlåda då våran är original och sitter nu uppe med några buntband och den har överlevt sedan området byggdes på 80 talet nångång. En STIL 4000 skulle passat alldeles utmärkt på vår lilla entréplätt
 
D09
Svar 2

Om jag monterar den brevlådan så kommer grannarna tro att jag har ett jättefint hus 😎
 
Svar 2

Gör brevbäraren en tjänst med en present endera dagen.
Skulle sitta som pricken över i och min sambo skulle bli så glad och få slänga vår ärvda gamla låda.
 
j.f.s
Svar 2.

Vår postlåda går inte att låsa längre då nycklarna försvunnit. Det vore kanon med en ny snygg och låsbar låda framför huset!
 
Svar 2: bytte brevlåda i höstas eftersom den gamla var så genomrostad så posten trillade igenom och brevbäraren bad om ny låda.

Den jag köpte visade sig vara en riktig skitlåda som snarare ska användas för dynga till skillnad från tävlingens Berglunds. Den jag köpte stänger sig inte av sig själv och ungarna kan ta ner handen och sno post. Enda som inte får ut posten är jag varannan gång jag försöker för att låset inte fungerar.

Tänk en vinst här skulle kunna ta bort all min bitterhet mot försäljaren som lurade mig att köpa en dyrare låda än jag tänkt
 
Svar nr 2.
Postlådan kommer smälta in bra mot mitt nymålade hus. Dessutom slipper jag måla om mitt nuvarande postlådehus eftersom den här Postlådan tål allt ;)
 
kontorsråttan
Svar:
2. 3-punktslås

Motivering:
Då brevlådan inte står bredvid huset och att posten kommer lite när som, har det länge planerats för en dylig brevlåda som klarar paket & brev, sommar som vinter, så detta hopps jag blir den kick-start som projektet "säker brevlåda" behöver.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.