Idag har vi uppdaterat mobilsajten.

Från och med nu ser du de populäraste alternativen (startsidan, senaste inläggen, bevakningar, deltagit och forumkategorier) hela tiden högst upp på skärmen i mobilen. Så här ser det ut.

IMG_8066.PNG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


"Flikarna" ligger kvar när man scrollar ner.

IMG_8067.PNG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Om man inte är inloggad ser det ut så här:

mest-last.jpg

Då ser man Mest läst och Logga in istället för Bevakningar och Deltagit.

Hoppas ni gillar förändringen och tack elpaco för din feedback.

elpaco skrev:
Japp. Funkar fint. Problemet är att bevakningar är två klick bort. Det är det överlägset mest använda klicket för mig, vilket ger dubbla laddtider i stått sett.
 
  • Gilla
larsbj
  • Laddar…
Funktionell och snygg uppdatering.

Om jag ska komma med ett förändringsförslag är det ändå att minska lite på ytan som ikonerna tar upp. Förstår att det är en svår avvägning mellan att göra det lättanvänt men inte ta för stor plats. Men just nu är det lite för stort (tycker jag).
 
Jag ser bara den nya raden ett kort ögonblick när jag byter kategori. Kan inte hitta någon inställning som verkar ha med detta att göra. Var ska jag ändra?
Screenshot_20160525-141828.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
magda136 skrev:
Om jag ska komma med ett förändringsförslag är det ändå att minska lite på ytan som ikonerna tar upp. Förstår att det är en svår avvägning mellan att göra det lättanvänt men inte ta för stor plats. Men just nu är det lite för stort (tycker jag).
Vi har gjort raden något mindre hög (44px) än det som både Google och Apple rekommenderar (48px). Jag är rädd för att om vi gör den ytterligare lite mindre så kommer folk i farten eller folk med stora fingrar att klicka fel.

Edit: Ser nu att Facebook gjort sin nedre toolbar ytterligare några pixlar mindre hög. Så visst går det.
 
Patrick E skrev:
Jag ser bara den nya raden ett kort ögonblick när jag byter kategori. Kan inte hitta någon inställning som verkar ha med detta att göra. Var ska jag ändra?
[bild]
Den nya raden syns inte i apparna (varken i android eller i ios-appen) eftersom den är redundant där. Men det ska ju inte synas en tom rad där. Kollar och försöker fixa. Den nya raden syns bara i mobilsajten som syns i t ex Chrome eller Safari.
 
  • Gilla
Patrick E
  • Laddar…
magda136 skrev:
Funktionell och snygg uppdatering.

Om jag ska komma med ett förändringsförslag är det ändå att minska lite på ytan som ikonerna tar upp. Förstår att det är en svår avvägning mellan att göra det lättanvänt men inte ta för stor plats. Men just nu är det lite för stort (tycker jag).
Idag har vi fixat så att navigeringen inte ser så tung ut när man klickar på Forum-knappen i mobilsajten.

Så här ser det ut:

IMG_8184.PNG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
richardtenggren
En störande grej är att man måste scrolla ner igen om man backar ur en tråd :(
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.