K
Hej,

Behöver tips på seriösa företag i 08 regionen som jobbar med tjockputs och ädelputs.
Som ligger rimligt i pris och utför ett bra arbete.

Tack på förhand!
 
K
Har ringt ett par stycken som jag upplevt som seriösa, en kom ut förra veckan, har dock inte fått någon offert. Dom övriga skulle höra av sig, men inte hört något..

Verkligen ingen på forumet som har erfarenheter att dela med sig av? =)
 
K
Tack!
Prövade att ringa tidigare idag, inget svar.. =/
 
Mellansvenska fasad
 
K
Fick inte intrycket av att dom gör Villor, framförallt inte i Stockholm?
 
K
Ingen av dom 6-7 firmor jag hört av mig till har återkopplat för att boka en tid för att komma ut och lämna pris förutom en firma som inte kunde ge ett exakt pris annat än 70k för material och ställning och arbetet på löpande vilket inte kändes rimligt eftersom materialet som åtgår inte är mycket och för 50k+ kan man hyra ställning i 2 månader-ish.

Man skulle ha blivit murare, återkopplar ingen kommer jag köpa några säckar rivputs och bygga en träningsvägg och försöka lära mig tekniken själv.
 
Känner igen problemet. Har hört av mig till nio firmor via mail/formulär senaste veckorna angående offert på att putsa om hörnen på villan (som dessutom har sex hörn) men bara fått ett enda svar "vi gör sånt på löpande räkning
460:- tim + service bil 360:- dag 12% påslag, material/ställning". Vet inte ens om priset inkluderar moms och eftersom jag inte har en aning om hur lång tid det tar att putsa om ett hörn blir det svårt att budgetera. Om du bestämmer dig för att skola om dig till murare anlitar jag dig gärna sen! :)
 
Har du provat norrorts fasad?
 
  • Gilla
Erik56
  • Laddar…
K
Japp, dom är tillfrågade, frågat två gånger tom
 
Hemmakatten
Om du är en bra, ärlig och god person så kan jag ge dig telefonnumret till en murare jag känner. Han har lagat och mälat vår puts (ädelputs) på vårt förra hus. Han har även murat två spisar och skorstenar på vårt nya hus. En murare av den gamla stammen. Han har numera gått i pension men jag tänker att han kan ge tips om andra bra murare.

Men det är som snickare och andra duktiga yrkesmän- och kvinnor. De har fullbokat schema och man får vara beredd på att vänta.
 
  • Gilla
KjellTimell och 1 till
  • Laddar…
K
@Hemmakatten, du har PM :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.