Skulle du kunna lägga upp en närbild på en platsmålad list? Jag är lite nyfiken på hur långt ifrån maskinlackad resultatet blir. Jag är personligen fortfarande starkt emot att lösa problem som detta medelst målning, men det kanske är för att jag bara sett dåliga resultat.
 
Om allt annat är platsmålat kommer det väl se toppen ut med platsmålade fönster också? När en riktig målare gör det blir det ju inte riktigt lika kladdigt som när du gör det själv...:)
 
  • Gilla
Joak
  • Laddar…
MathiasS skrev:
Om allt annat är platsmålat kommer det väl se toppen ut med platsmålade fönster också? När en riktig målare gör det blir det ju inte riktigt lika kladdigt som när du gör det själv...:)
Haha, det är det jag hoppas på att få se. Jag hoppas att de "målare" vars resultat jag sett inte har varit målare.
Jag har nämligen aldrig målat fönster själv, men däremot drabbats av måleri som är i klass med vad jag tror barn kan åstadkomma på förskolan. Därav min misstro till att man skulle kunna få till något som ser ut som maskinlackat trä.

Men som sagt; en bild kanske kan övertyga mig. :)
 
Anders243 skrev:
Skulle du kunna lägga upp en närbild på en platsmålad list? Jag är lite nyfiken på hur långt ifrån maskinlackad resultatet blir. Jag är personligen fortfarande starkt emot att lösa problem som detta medelst målning, men det kanske är för att jag bara sett dåliga resultat.
Nu har de inte kommit så långt att de har hunnit måla golvlisterna så hur resultatet blir återstår att se. Men eftersom alternativet är gå och störa sig på skarvar och spikhuvuden så blev det så.
 
Jag hade nog gått på Kallebo:s linje.
Ta in en offert från målare så du vet vad det skulle kosta att få det du beställt.
 
sblixten skrev:
Jag hade nog gått på Kallebo:s linje.
Ta in en offert från målare så du vet vad det skulle kosta att få det du beställt.
Naturligtvis går det men hur snyggt kan man få det och hur blir det med garantin som fönsterleverantören ger.
 
Nenza skrev:
Naturligtvis går det men hur snyggt kan man få det och hur blir det med garantin som fönsterleverantören ger.
Garantin får ju fönsterleverantören stå för oavsett, vilket du naturligtvis kan kräva ett dokument på.
 
Redigerat:
Frågan är ju dock vem som begått felet. Stor risk att det inte är fönstertillverkaren som skickat fel utan entreprenören som beställt fel. Därmed har inte fönstertillverkaren någon anledning att acceptera garantiärenden om fönstren målas.
 
falkn skrev:
Frågan är ju dock vem som begått felet. Stor risk att det inte är fönstertillverkaren som skickat fel utan entreprenören som beställt fel. Därmed har inte fönstertillverkaren någon anledning att acceptera garantiärenden om fönstren målas.
Det ligger en hel del i det.....;)
 
K
20160602_222152.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Här är en bild på fönstren hos oss. De är målade av målare innan vi flyttade in för tre år sedan. Man ser inte att det är målat förrän man står riktigt nära. Men det är klart att man ser penselränder.. jag har funderat på om man skulle kunna maskera och sprutlackera men inte kommit mig för det :)
 
Redigerat:
...men är det något negativt med penselmålat? Jag tycker det är positivt.

Jag skulle mycket hellre ha både fönstersmyg och fönster handmålade än hela rasket maskinsprutat. Men, smaken är som baken och vi har väl alla olika ideal.
 
  • Gilla
Kallebo och 3 till
  • Laddar…
@Nenza Hur blev det för er till slut? Målade de om eller fick ni någon kompensation och i så fall hur mycket?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.