Hittade en blandare med motor på Bauhaus, kostade runt 1500.
 
DeWalt har en. Hur bra som helst för att fräsa dosor i väggarna och dylikt. Lågvarvig och superstark. Har även använt den att blanda en 20 hinkar betong, och den blev bara lite ljummen.

http://www.dewalt.com/us/products/tool_detail.asp?productID=19

Den lär aldrig brinna upp för växelhuset är nerväxlat så den kyler maximalt - även på lågvarv (vilket INTE borrmaskiner gör).

 
2325 kr på dyrvaruhuset Fredells.
På verktyg .se hittade jag den för 2412,50 enligt min gamla prisjämförelse i våras.

Om du köper en jättepropeller på clas ohlson eller jula så sparar du flera hundralappar mot andra ställen - kan vara ett bra sätt att lura sej själv att DeWalten är billig...
;)

fast jag tycker maskinen är löjligt prisvärd.

OBS: Maskinen är steglös i den bemärkelsen på/av. Inget tjafs. Det är därför såna håller i evighet.
 
men det är väl en slagborr - med SDS/SDS+ ?
 
Rustaamaskinen är stor och kraftig och ett tvättäkta fynd för de 400 nånting som den kostar...de skicka t.o.m. med smörjfett och nya kol!
Däremot tror jag inte att det finns nån vanlig chuckfunktion på den, och det blir nog svårt att hitta en visp med SDS-fäste.
 
Hyr en maskin.
 
Jag har blandat fix och fog till mina första 25 kvm klinker i köket med min trotjänare till AEG borrmaskin. En propeller inköpt på jula funkar toppen. I med lågväxeln och blanda på!! Varför köpa en dyr maskin för detta ändamål?
 
Man undrar ju... :)
Jag har kört allt mitt med en gammal avdankad SKIL. Har bara väntat på att den ska brinna, men icke..
 
har själv 2st GAMLA b&d maskiner till detta... min morfars gamla och en som farbrorn som ägde kåken lämnade efter sig...

tror de är runt 30-40 år gamla (kan det stämma?)

de spinner på som bara den, grannen vart djupt imponerad då han lånade en för att blanda 10 säckar puts ;)
 
plast? ???

finns ingen plast... eller jo... tryckknappen that is...

plastkåpor, pyttsan ;D
 
betongblandare man kunde inte byta
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.