Jag har en relativt stor målad altan som tyvärr inte skötts av tidigare ägare och som därför behöver slipas. Min målsättning är att slipa själv, vilken typ av slip skulle ni rekommendera?

Jag kan tänka mig upp mot prisklassen ~2500.
 
Riverground skrev:
Jag har en relativt stor målad altan som tyvärr inte skötts av tidigare ägare och som därför behöver slipas. Min målsättning är att slipa själv, vilken typ av slip skulle ni rekommendera?

Jag kan tänka mig upp mot prisklassen ~2500.
Om det är golvet du menar är det kanske bäst att hyra en stor golvslip och är det snickerierna så är det väl rätt att köpa en mindre slipmaskin.
 
Hur många kvm rör det sig om? Det låter ju helt klart som att det rimligaste alternativet är att hyra en golvslip.
 
Är det så jäkligt att slipa med en maskin för hemmabruk? Jag har hört att det är lätt att köra på en en uppstickande skruv etc och att det då kan bli ganska dyrt om man hyr.
 
Uppstickande skruvar och spikar bör man se till och åtgärda innan oavsett slipning eller inte :)
 
Jag slipade vår altan för några år sedan med en parkettslip, skruv och spik är inga problem dom slipas ner lika fort som trallen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.