Ser finfint ut. Skulle vara kul med närbild för att se hur du fick ner bokstäverna i klinkern. Tog du ut hål med bågsåg?

Jag gjorde bokstäverna själv genom att rita på plattorna från mallar, och skar ut dem med elektrisk kakelskärare.
 
Om det är töntigt, vad var då ditt inlägg!?
 
Visst är det kul att folk tycker olika, tänk vad trist det skulle vara om alla gillade Kilimmattor på golvet istället...puke.gif

Ser fram mot bilderna, Pappskallen.
 
DSCN0839.JPG
DSCN0840.JPG


Använde mig av vinkelslip+nedsliten skiva.........försiktigt, försiktigt och så knack-voila!!
1 platta gick åt skogen, vilket väl får anses som rätt OK  :D
 
Nithin skrev:
Ber hundra gånger om ursäkt för mitt tidigare inlägg.
Det var korkat och helt meningslöst.

Kolla tiden för inlägget, plusa på lite alkohol och för lite med sömn så har ni en del av förklaringen. Ingen ursäkt..  men ibland så säger man saker man sedan ångrar när dimman lättat.

// Nithin

Hehe anade det...........
det é lugnt, no hard feelings från min sida iallafall ;)
 
Nithin, det är lugnt. :)

Pappskallen, styvt gjort att fixa det med kapskiva - just uttag i plattor kan vara lite besvärligt.
Gjorde du kompassrosen med kapskivan också eller knäckte du ut bitarna? Jag tror jag misslyckades med ett par delar, på den avsmalnande delen knäcktes de helt enkelt.

Jag håller på att drömma hur jag ska göra i övre badrummet som inte är klart än. Att det blir nån form av mönster är helt klart, men jag vet inte riktigt vad ännu. Nåt riktigt pilligt blir det iallafall. Kul är det.
 
KarlXII skrev:
Nithin, det är lugnt. :)

Pappskallen, styvt gjort att fixa det med kapskiva - just uttag i plattor kan vara lite besvärligt.
Gjorde du kompassrosen med kapskivan också eller knäckte du ut bitarna? Jag tror jag misslyckades med ett par delar, på den avsmalnande delen knäcktes de helt enkelt.

Jag håller på att drömma hur jag ska göra i övre badrummet som inte är klart än. Att det blir nån form av mönster är helt klart, men jag vet inte riktigt vad ännu. Nåt riktigt pilligt blir det iallafall. Kul är det.
Urkul!! Rosen började i datorn, gjorde en mall av en bit (en stor & en liten) som jag tryckte ut i skrivaren med mallarna ritade jag av på plattorna, sågade på våtsåg sedan. Hemligheten med att inte knäcka dom i den smala delen är att börja såga från det hållet, det märkte jag efter 3 försök ;)
 
Enkät:
Ni som har lagt kompassros - visar kompassen rätt?
 
Hängde inte med på det elaka inlägget (när jag läste tråden var det borta) men karl XII hur fick du till smajlisen den älskade jag!
 
lnu skrev:
Enkät:
Ni som har lagt kompassros - visar kompassen rätt?
eeuuuhh???
och ni som har högerhängda dörrar-hänger de åt höger? ::) ::) ::)
 
lnu skrev:
Enkät:
Ni som har lagt kompassros - visar kompassen rätt?
Visst, men i mitt fall är det lite tråkigt eftersom det ser ut som den kommit lite snett (när man försökt få den rakt) skulle vilja ha den ännu mer snett !!! :surprised:
 
pappskallen skrev:
Visst, men i mitt fall är det lite tråkigt eftersom det ser ut som den kommit lite snett (när man försökt få den rakt) skulle vilja ha den ännu mer snett !!! :surprised:
Det är då ändå mycket bättre än att inte väderstrecken stämmer :D, för det är då rent bedrövligt när man ser folk som satt in en kompassros och väderstrecken inte stämmer, utan man har mer bekymrat sig för hur det ser ut på golvet *huuhh* ;)

//Christina.
 
byggimpert skrev:
Det är då ändå mycket bättre än att inte väderstrecken stämmer :D, för det är då rent bedrövligt när man ser folk som satt in en kompassros och väderstrecken inte stämmer, utan man har mer bekymrat sig för hur det ser ut på golvet *huuhh* ;)

//Christina.
Ett alternativ är kanske att vrida huset.......... ;)
 
Felvisning? Absolut.
Kompassrosen är mer generellt riktig och visar ca 10-15 grader fel.
Artistisk toleransnivå kallas det. 8)
 
pappskallen skrev:
Ett alternativ är kanske att vrida huset.......... ;)
Javisst ;), hellre det än att lägga den vinkelrätt mot ytterväggarna oavsett hur huset är placerat ;D

//Christina.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.