Någon som har tips på jurist eller liknande för överklagan av förhandsbesked till miljödomstolen?

Har överkalagat själv till PBN och till Länsstyrelsen men avslag på båda. Nu till miljödomstolen, men behöver professionell hjälp.

Någon med erfarenheter? Någon som överklagat till miljödomstolen tidigare för förhandsbesked?

Har 3veckor på mig :(
 
Dina chanser att lyckas är statistiskt sett små, oftast ändras inte besluten. Har tyvärr inte förslag på någon heller.
 
O
Varför har du fått avslag? Vad är det du vill göra?
 
O
Autodidak1 skrev:
Dina chanser att lyckas är statistiskt sett små, oftast ändras inte besluten. Har tyvärr inte förslag på någon heller.
När det gäller Möd så är det ofta som nämndens beslut ändras. Jag vet inte riktigt vad du grundar det hela på.
I Hovrätten ändras mer än hälften av tingsrättens domar. Förvisso är det även små ändringar som finns i den statistiken.
 
Oftast så tar dom inte upp ärendena till bedömning ens. Om dom gör det så har man självklart en bra chans.
 
O
Autodidak1 skrev:
Oftast så tar dom inte upp ärendena till bedömning ens. Om dom gör det så har man självklart en bra chans.
När har Miljödomstolen rätt att avvisa ett mål?
 
Krävs prövningstillstånd i dom flesta fallen
 
Nu gäller det att skilja på mark o miljödomstolen och mark o miljööverdomstolen. Till den senare krävs prövningstillstånd. Till mark o miljödomstolen krävs inte prövningstillstånd (hoppas jag har rätt nu).

Eftersom TS nu har ett avgörande hos länstyrelsen så är mark o miljödomstolen nästa instans.
 
Du har rätt, blandade ihop dom
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.