Hej!

Jag håller på att bli klar med en dörr till lekstugan. Dörrtjockleken kommer att bli 80 mm. Funkar det med vanlig 565 låskista setup med ovalcylinder eller behöver jag t.ex. cylinderförlängare? Något annat att tänka på inför urfräsning för låshuset?

20160528_102046 (1).jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
lekstuga som till barn eller din lekstuga med stereogrejer eller modellplan för en förmögenhet?
 
  • Gilla
murre_hbg
  • Laddar…
Du är en klok man du @Stefan1972. (y) Ja på sommaren är den lekstuga för barnen och "jässtuga" på hösten och vintern för att lagra lageröl :beer:
 
Redigerat:
då får du nog bygga en egen lekstuga till barnen för på såna lekstugor så skulle jag nog undvika lås överhuvudtaget. Det tillför inget för dem iallafall förutom att nån kanske dribblar till det och låser in sig och med allt vad det medför.
 
Tack för synpunkten men jag ser nyttan med att kunna låsa den när den inte används för att mina egna barn och grannbarnen inte springer in och ut utan vår kontroll och när de känner för det.

Har du tips på mått/material i låsvalet?
 
Det fungerar med en låshus 565, angående om det behövs förlängare så beror det på var du fräser in låskistan då det är valbart.
Tänk på plösmåttet för slutblecket så det stämmer.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.