Min Automower klipper efter vintern bara 10 minuter innan den går hem till laddstationen trots att batteriindikatorn visar ca 80-90% kvar.
Det är en 2012 modell, och jag har inte bytt batteri ännu. Men jag hade förväntat mig att klipptiden skulle minska mer försiktigt än att plötsligt efter vintern vara nere på 10 istället för 60 minuter om det var batteriet som degraderat. Dessutom förbryllar den nästan fyllda batteriindikatorn mig...
 
Börja du med att byta batteri. Har du inte gjort det tidigare så bör det vara dax. Det är lätt att göra själv. Bara att lossa display med knappsatsen efter att du har plockat av kåpan. Så kommer du åt batteriet där ifrån.
 
Min 220AC betedde sig likadant när batteriet gav upp. 2009:a som abrupt gick från 40-45 min klipptid till 10 min 2014.
 
Tack för svar. Jag byter asap.
 
lemats76 skrev:
Tack för svar. Jag byter asap.
Har du hunnit göra något batteribyte? Löste det isåfall problemet?
 
Fick hem ett 3Ah batteri idag. Sitter på laddning över natten. Jag startar den imorgon bitti, försöker återkomma i helgen.
 
Batteriexperten har ju 10% den här veckan! 3Ah 18volt för 719:-
 
Jodå, jag har inte tagit tid, men den håller på i runda slängar 1 timme innan den går och laddar.
Batteribytet gjorde susen!
 
  • Gilla
Johan Gunverth
  • Laddar…
Toppen! Skönt att det "bara" var det!
 
Snart dags för byte på min Gardena R160 som mer eller mindre är en kopia på AM 220. Någon som har lite bilder eller någon form av film/instruktion som visar hur byte går till ? Behöver man nolla någon räknare ?
 
mortimer skrev:
Snart dags för byte på min Gardena R160 som mer eller mindre är en kopia på AM 220. Någon som har lite bilder eller någon form av film/instruktion som visar hur byte går till ? Behöver man nolla någon räknare ?
Vad är det för fel på Gardenan? Utsliten?
 
qsecofr skrev:
Vad är det för fel på Gardenan? Utsliten?
Inget fel alls på den, den tuffar på som ett annat snabbtåg. Men börjar bli dags att byta batteriet efter 3 säsonger.
 
mortimer skrev:
Inget fel alls på den, den tuffar på som ett annat snabbtåg. Men börjar bli dags att byta batteriet efter 3 säsonger.
Aaa, jag läste fel. Trodde du skulle byta ut den mot en 220.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.