peternicklas skrev:
Kan väl vara så MEN vad jag menar är att Sverker Olofsson lär inte lösa problemen med Worx. Tittar man i HQ och Bosch trådarna så löser ÅF de problem som finns utan inkoppling av andra. Vi har en mycket bra support, låt de hjälpa till med de problem som finns. Anser det även tråkigt när alla skriver en massa skit om Worx, något som inte görs i samma utsträckning av ägare till andra märke när de har problem. Vi kan klart konstatera att alla märke har sina problem och att de blir lösta på något sätt.
Ok, Sverker var ett skämt, sen är det väl bra om det kommer upp till ytan saker man är missnöjd med så man kan få tips/hjälp, lite av funktionen med ett forum... Som jag har skrivit så är jag personligen inte nöjd (än så länge) men hoppas på en resterande problemfri sommar när klipparen kommer tillbaka. Kan tillägga att jag är väldigt glad över all hjälp jag fått på detta forum👍👍👍
 
  • Gilla
b0dd3 och 1 till
  • Laddar…
Henke2 skrev:
Var tacksam för att någon orkar svara på alla frågor en miljard gånger. och i slutänden har personen i fråga rätt dessutom.
är väldigt tacksam för alla svar jag får och eftersom det är forum så är det väldigt svårt att säga vem som har rätt och fel... Men man måste ändå få uttrycka sig om man inte är nöjd med maskinen, är ändå 7000:- som man laht ut på något som man inte har haft någon nytta av, men hoppa på en problemfri sommar när maskinen är tillbaka👍
 
  • Gilla
b0dd3 och 1 till
  • Laddar…
peternicklas
Nybbe79 skrev:
Ok, Sverker var ett skämt, sen är det väl bra om det kommer upp till ytan saker man är missnöjd med så man kan få tips/hjälp, lite av funktionen med ett forum... Som jag har skrivit så är jag personligen inte nöjd (än så länge) men hoppas på en resterande problemfri sommar när klipparen kommer tillbaka. Kan tillägga att jag är väldigt glad över all hjälp jag fått på detta forum������
Jag arbetar inte för Worx. Jag har haft kontakt direkt med deras utvecklingschef, marknadschef samt mjukvaruchef. Vi, personer i forumet, har skickat förslag till förbättringar direkt till dessa personer, vilka vi nu kan se implementerade i årets klippare, kanske därför det finns lite problem :p, i övrigt så är jag bara en vanlig ägare till en Worx Landroid, som så många andra, försöka hjälpa till vid problem.
 
Redigerat:
  • Gilla
nissenhj och 2 till
  • Laddar…
peternicklas skrev:
Jag arbetar inte för Worx. Jag har haft kontakt direkt med deras utvecklingschef, marknadschef samt mjukvaruchef. Vi, personer i forumet, har skickat förslag till förbättringar direkt till dessa personer, vilka vi nu kan se implementerade i årets klippare, kanske därför det finns lite problem :p, i övrigt så är jag bara en vanlig ägare till en Worx Landroid, som så många andra, försöka hjälpa till vid problem.
Och det är jag väldigt tacksam för👍👍, detta är ett väldigt aktivt och bra forum, Hoppas jag får tillbaka klipparen snart, för dom dagarna den funkade så klippte den jättefint, gick tyst och hittade alltid hem, är nog sur för att jag måste klippa för hand igen 😂😉
 
  • Gilla
mg765
  • Laddar…
peternicklas
Nybbe79 skrev:
Och är nog sur för att jag måste klippa för hand igen 😂😉
Vet hur det känns. Man drar sig för att ta fram motorgräsklipparen.
Installera Postnords app (Android) och lägg in ditt mobil samt epost så för du en notis när den är på gång.
 
  • Gilla
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
peternicklas skrev:
Väldigt vad avundsjuk du är på oss som har en fungerande Worx. Har ditt märke inte en egen tråd du kan hänga i istället? Men det finns kanske inte så många kompisar att "prata med". Vänligen sluta med att skriva i en tråd där din kunskap om märket är riktigt gammal!
Nä jag är inte alls avundsjuk på dom som kör Worx det är säkert många ställen som dom funkar,små och snälla gräsmattor,men nu när vi är så måna om att hjälpa varandra,så kan man ge Worx både ros o ris
Den ärv bra på trånga o smala passager till skillnad från många andra,men när den inte blir åtgärdad på en hel säsong,för att den rusar i nedförslut,smäller i hjulen när den svänger o utan för gränstråden
Supporten Ja det finns en person som var support 2015 men flera telefonsvarare och säljare,som har lite på fötterna vad dom talar om.det mest graverande var att min Worx 791 2015 krånglade var att det var fel på min gräsmatta,i telefon blev jag upplyst om detta men skriftligt nä då stack man svansen mellan benen
Och det verkar som många av dom felen,fortfarande finns kvar,så jag är glad att ha bytat märke där jag fick hjälp med inställning av delzon samma gånger jag tog kontakt,då kan man prata om snabb service
 
peternicklas skrev:
Vet hur det känns. Man drar sig för att ta fram motorgräsklipparen.
Installera Postnords app (Android) och lägg in ditt mobil samt epost så för du en notis när den är på gång.
Tackar för tipset, ska jag göra på en gång👍👍👍
 
jag försökte högre upp i tråden balansera lite med mina upplevelser av Worx-en. har en granne och en arbetskamrat som köpte en i år pga mig. båda är mkt nöjda. den bara funkar för dom.
man kan fundera om man varit missnöjd med Worxen och köpte en annan behöver man skriva på varje sida att man är missnöjd. det kanske räcker att man skrivit det på 10 sidor men inte på 157. vi vet du gillar den inte och det är helt okey, men låt oss andra som har den kvar försöka hitta lösningen till dom som nu har worx och har problem med den.
 
  • Gilla
evesve och 4 till
  • Laddar…
denna70 skrev:
jag försökte högre upp i tråden balansera lite med mina upplevelser av Worx-en. har en granne och en arbetskamrat som köpte en i år pga mig. båda är mkt nöjda. den bara funkar för dom.
man kan fundera om man varit missnöjd med Worxen och köpte en annan behöver man skriva på varje sida att man är missnöjd. det kanske räcker att man skrivit det på 10 sidor men inte på 157. vi vet du gillar den inte och det är helt okey, men låt oss andra som har den kvar försöka hitta lösningen till dom som nu har worx och har problem med den.
Om det är mig du menar så har jag min kvar och har ett problem med den och även försöker hitta en lösning på det...
 
  • Gilla
Bono_R
  • Laddar…
peternicklas
Nybbe79 skrev:
Om det är mig du menar så har jag min kvar och har ett problem med den och även försöker hitta en lösning på det , sen har jag inte skrivit på 157 sidor, inte ens på 10 sidor.
Tror han syfta på någon annan, en som inte har någon Worx längre.
 
  • Gilla
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
Nybbe79 skrev:
Om det är mig du menar så har jag min kvar och har ett problem med den och även försöker hitta en lösning på det...[/QUOTE

nej menar inte dig alls. jag är mer imponerad av ditt tålamod :D. ville bara skriva att jag har en liknade maskin och den funkar nästan problemfritt
 
  • Gilla
Nybbe79
  • Laddar…
denna70 skrev:
Nybbe79 skrev:
Om det är mig du menar så har jag min kvar och har ett problem med den och även försöker hitta en lösning på det...[/QUOTE

nej menar inte dig alls. jag är mer imponerad av ditt tålamod :D. ville bara skriva att jag har en liknade maskin och den funkar nästan problemfritt
Haha,😂😂
Mina två grannar har en varsin Worx klippare och dom har fungerat klockrent i två år nu, så köper jag en som ger upp efter några dagar, men det är min vanliga tur😥
Hoppas klipparen kommer snart, för den gjorde verkligen sitt jobb när den funkade👍
 
Nybbe79 skrev:
denna70 skrev:
Haha,😂😂
Mina två grannar har en varsin Worx klippare och dom har fungerat klockrent i två år nu, så köper jag en som ger upp efter några dagar, men det är min vanliga tur😥
Hoppas klipparen kommer snart, för den gjorde verkligen sitt jobb när den funkade👍
Ibland har man helt enkelt bara otur, eller får tag i ett "måndags ex" :)
 
  • Gilla
Nybbe79
  • Laddar…
peternicklas
I manualen för 791E.1 står det nu att minsta avstånd mellan 2 Landroid M är 0,5 m. Tidigare stod det 2 m.
 
Hej har en Worx 2015. Funkar fint innan men strul nu. I samband med grävning på tomten tog jag bort begränsningskabeln. När jag satte tillbaka kabeln och skulle ansluta roboten till elnätet small det till i transformatorn? den svarta lådan och efter det går inte roboten. Laddstationens lampor lyser inte så det verkar inte vara ström på. Har kollat så att inte säkring gått men det var inte det felet. Någon som varit med om liknande eller har ideer hur jag löser detta? Vad kan ha hänt? Med vänlig hälsning, Ulf
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.