Hej!

Nu när försommarens stora projekt - altanen står färdig så känner vi att det är dags att äntligen få fason på rummet innanför, nämligen vardagsrummet.

Då rummet i vintras fick sig ett nytt fräscht golv, nymålade väggar samt lite tapet på strategiskt utvald yta så känner vi att möblemanget inte lever upp till den resterande omgivningen.

Matmöblemang, TV-möbel och lite krimskrams har kommit på plats för att liva upp miljön men den där soffan drar ner hela utrymmet.

Vi har ganska mycket krav på utseende samt storlek men syftet med denna tråd är för att finna soffor i rätt stuk, storleken kontrollerar vi själva sen för att se om det fungerar eller inte :)

Gör det enklaste av saken och lägger upp en referensbild, dvs en soffa i rätt stuk men med fel prisklass. Detta för att ni lättare ska veta vad vi är jakt på.

Det vi letar efter är en soffa med öppet avslut, dvs en divan med ryggstöd. Prisklassen är kring tian men kan sträcka sig en bit över också.

Och så till bilden!
MediaBinaryLoader.axd?MediaArchive_VersionID=795e3dc9-61a1-4799-ad99-bfaf45a3089f&FileName=libe.Jpeg

All hjälp i jakten på den rätte soffan uppskattas! Det är den sista pusselbiten i pusslet :)

MVH
 
Vi är också ute efter ny soffa, och blev positivt överraskade över utbudet på Mio. Kolla deras byggbara!
 
Vi har precis investerat i exakt denna, i beige:
https://www.mio.se/produkt/friday/25933796

Finns även mindre modeller och lite olika ben och armstöd, samt en snarlik modell med något annorlunda ben och armstöd.
 
Den kollade vi för ett tag sen men det blev inget med den då den dessvärre är på tok för stor :/

Kan ju skriva ut maxmåtten här ändå, längd max 290ish och maxdjup inkl divan/öppet avslut 225ish cm.

:)

Vi har kikat på denna men är osäkra på om den blir för stor eller ej http://www.stalands.se/soffor/weekend__41164
 
Redigerat:
BirgitS
Jarlsgård skrev:
Den kollade vi för ett tag sen men det blev inget med den då den dessvärre är på tok för stor :/

Kan ju skriva ut maxmåtten här ändå, längd max 290ish och maxdjup inkl divan/öppet avslut 225ish cm.
Friday i varianten 2,5 sits med divan har bredden 281-285 cm beroende på armstöd och djupet 232. Tror du inte att det fungerar?
 
Jo det hade den nog gjort :) kruxet med friday är att även om det är en fin soffa så är det inte riktigt det stuket vi är ute efter :)

Det vi letar efter i ord är en relativt stor soffa i retrostuk med ett ganska "lätt" intryck :)
 
BirgitS
Mios Madison är jättesnygg tycker jag, och lux-varianten otroligt bekväm!
 
Jag håller med ovan, Madison hos Mio men oxå Coffee som man kan välja detaljer. Jag har precis förvisat min Coffee till extrarummet efter 11år den är fortfarande lika fin. Men vi tröttnade på färgen.......
 
Tycker den är skitsnygg men lite väl dyr för våran budget! Men vem vet var det slutar :)

Har dock hittat en soffa igår kväll hos möbelmästarna som heter väddö som vi tänlt kolla på, ser iaf snygg ut :)

Tar och slänger in en bild på rummet där den ska stå sen med så ni får er en liten miljöuppfattning! :)
 
Burhéns Balance: Prisvärd, vacker, inspiration från 50-talet, skön och byggbar! Finns bl.a. hos Möbelmästarnas butiker och EM. Den gråa på Burhéns bild kostar ca 16000 kr, vår modell på den infogade bilden strax över 20k, vill jag minnas:

http://www.burhens.com/sv/products/balance/

Vi har den själva, men byggde en krok i ena avslutet. Mycket nöjd!

1464774314579-1189974635.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
SDY skrev:
Burhéns Balance: Prisvärd, vacker, inspiration från 50-talet, skön och byggbar! Finns bl.a. hos Möbelmästarnas butiker och EM. Den gråa på Burhéns bild kostar ca 16000 kr, vår modell på den infogade bilden strax över 20k, vill jag minnas:

[länk]

Vi har den själva, men byggde en krok i ena avslutet. Mycket nöjd!

[bild]
Balance har jag kikat en hel del på! Riktigt snygg och syskon med Liberty som jag har som referensbild längst upp :) Båda är Buhrens och håller stenhård koll där. Är absolut inte omöjligt att det faktiskt blir en Balance :)

Ska ta och kolla soffacompany också, dock så är jag av den sorten som gärna vill provsitta en soffa innan köp så om det inte är möjligt hos dem så går de bort direkt :/
 
  • Gilla
JohanEC
  • Laddar…
Soffan är nu beställd en tid tillbaka och även levererad.

Blev en Vilmers Nordic/Väddö från Möbelmästarna :)

Bra pris och precis det stuket vi ville ha! Sjukt nöjda :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.