Odjuret skrev:
Du får gärna komma med dina tankar om det hela! Jag vill väldigt gärna läsa dina kommentarer. Eftersom jag vet att där väldigt kunnig! Så snälla? :)
Se mitt inlägg #28 och till den tråd jag länkar där.
 
O
Plåthuset skrev:
Se mitt inlägg #28 och till den tråd jag länkar där.
Tack! hade missat det helt och hållet!
Jag är lite seg så här på söndagskvällen, men det är det man fått ärva som eventuella pengar ska dras ifrån? Eller skulle man i ett fall om dolt fel bli tvungen betala hela beloppet om det överstiger arvet? Eller är det bara själva arvbeloppet? Så om det fanns t.ex 200000:- i dödsboet att dela ut till arvingarna och eventuell skuld som upptäcks efter att dödsboet har avslutats, är på 300000:- så är det fortfarande bara 200000:- om skall betalas?
 
Odjuret skrev:
Tack! hade missat det helt och hållet!
Jag är lite seg så här på söndagskvällen, men det är det man fått ärva som eventuella pengar ska dras ifrån? Eller skulle man i ett fall om dolt fel bli tvungen betala hela beloppet om det överstiger arvet? Eller är det bara själva arvbeloppet? Så om det fanns t.ex 200000:- i dödsboet att dela ut till arvingarna och eventuell skuld som upptäcks efter att dödsboet har avslutats, är på 300000:- så är det fortfarande bara 200000:- om skall betalas?
Japp.
 
Odjuret skrev:
Tack! hade missat det helt och hållet!
Jag är lite seg så här på söndagskvällen, men det är det man fått ärva som eventuella pengar ska dras ifrån? Eller skulle man i ett fall om dolt fel bli tvungen betala hela beloppet om det överstiger arvet? Eller är det bara själva arvbeloppet? Så om det fanns t.ex 200000:- i dödsboet att dela ut till arvingarna och eventuell skuld som upptäcks efter att dödsboet har avslutats, är på 300000:- så är det fortfarande bara 200000:- om skall betalas?
200'000.

Enbart det du ärvt och eventuell avkastning (med avdrag för kostnader och, om du handlar i god tro, förbättringar) kan krävas åter.
 
O
Va bra! Tack! Då vet jag hur det fungerar...
Tänka sig... Nu har jag lyckats lära mig nånting nytt igen :p
 
  • Gilla
Plåthuset
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.