A
Har äntligen kommit ut en lägenhet i ett bostadshus jag velat bo i i flera år. Men till problemet så är det bara en tvåa men väldigt stor.
Jag behöver en trea så frågan är vad är era åsikter på min "nya" planlösning? det är egentligen det enda alternativet jag ser för att slippa flytta avlopp och vatten.
Det är alltså ett fönster i väggen mellan sovrummen. och köket fortsätter över hela väggen vid fönstret.

gamla planlösningen
mdiynnwwmdawmdczmtk2nhw5ng...jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


nya planlösningen
alternativplan.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Hur stora blir sovrummen? Är de båda tillräckligt stora känns det som en ganska okej lösning. Om det gamla var väldigt stort blir det ju ingen större förlust att göra om det till ett i normal storlek.
 
Hur stor är den?
 
BirgitS
Om du egentligen tycker om kök och matrum som det är idag och vardagsrummet är tillräckligt stort kan man göra ett mindre sovrum i den delen av vardagsrummet som är närmast klädkamrarna.

Det beror ju mycket på de faktiska rumsstorlekarna och hur man vill använda rummen, t ex om man tycker att det är viktigt med matplats i vardagsrummet förutom i köket. Vilka ytor vill du kompromissa med?
 
Om nu dessa båda sovrum blir tillräckligt stora så borde man flytta fönstret från väggen mellan sovrummen till ut mot hallen i det innersta. Göra ett fönster som är längsmed taket.
 
Om du vill ha en öppnare planlösning och lite större sovrum så kanske det där kan vara ett alternativ. Balkongen hamnar ju lite knasigt i sovrummet dock.

mdiynnwwmdawmdczmtk2nhw5ng...jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Kan du få ventilation i båda de nya sovrummen? Gissningsvis finns bara en ventilationskanal till nuvarande sovrummet och en till nuvarande vardagsrummet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.