Ganntrader skrev:
Provade du orginalprogramvaran innan du uppdaterade eller uppdaterade du direkt?
Om du provade orginalprogramvaran hur funkade den isåfall?
Körde med programvaran den kom med först och då gick den utan problem hem på slingan.
 
Henke2 skrev:
TIPS!

5190kr på Jem o fix!

[länk]
Tipsa en bekant, han var precis inne på jem & fix och köpte en. Inga problem, han hade med en utskrift från netonnet samt en på deras prisgaranti.
 
Behnke skrev:
Körde med programvaran den kom med först och då gick den utan problem hem på slingan.
Inga problem alls med orginalprogramvaran?
 
GadgetMaster skrev:
Hej, det var nog en beta, fick den på mail av supporten.
vidarebefodra gärna till mig, har skickat dig ett PM
 
Ganntrader skrev:
Inga problem alls med orginalprogramvaran?
Nej inga som inte berodde på handhavandefel, hade en tveksam skarv som gjorde att den gick över slingan ett par ggr men annars inga konstigheter hittade hem varje gång, har inte fått något svar på det jag mailade supporten igår.
 
nissenhj skrev:
Tipsa en bekant, han var precis inne på jem & fix och köpte en. Inga problem, han hade med en utskrift från netonnet samt en på deras prisgaranti.
Är man två meter och 10cm samt trycker 200kg i bänkpress så säger de nog inget. Jag är bara 185cm och trycker 160kg, så jag får tjabba lite mera (y)
 
  • Gilla
b0dd3
  • Laddar…
Behnke skrev:
Nej inga som inte berodde på handhavandefel, hade en tveksam skarv som gjorde att den gick över slingan ett par ggr men annars inga konstigheter hittade hem varje gång, har inte fått något svar på det jag mailade supporten igår.
Det låter ju bra. Man ska mao inte uppdatera just nu utan köra på orginalprogramvara.
 
Ganntrader skrev:
Det låter ju bra. Man ska mao inte uppdatera just nu utan köra på orginalprogramvara.
Det stämmer inte till 100%, uppdaterade min systers maskin direkt från lådan till 1,97. Deras har gått felfritt i snart 3 veckor.
 
b0dd3 skrev:
Det stämmer inte till 100%, uppdaterade min systers maskin direkt från lådan till 1,97. Deras har gått felfritt i snart 3 veckor.
Hur lång är slingan hos din syster? Min blir känsligare ju närmare slutet på slingan därav frågan.
 
Behnke skrev:
Hur lång är slingan hos din syster? Min blir känsligare ju närmare slutet på slingan därav frågan.
Inte jätte lång, någonstans mellan 100-120 meter tror jag den hamnade på.
 
b0dd3 skrev:
Inte jätte lång, någonstans mellan 100-120 meter tror jag den hamnade på.
Ok, min är ungefär 180 meter, tänker mest på det som supporten nämnde att klipparen var känsligare med nya programvaran kanske blir svagare signal ju längre den kommer på slingan. Bara en tanke ;).
 
  • Gilla
b0dd3
  • Laddar…
Behnke skrev:
Ok, min är ungefär 180 meter, tänker mest på det som supporten nämnde att klipparen var känsligare med nya programvaran kanske blir svagare signal ju längre den kommer på slingan. Bara en tanke ;).
Ah, okej. Det kan säkert ha någon påverkan. Det jag tycker är konstigt är varför dem inte kan släppa en stabil version.. men vad vet jag.. är ingen programmerare :rolleyes:
 
b0dd3 skrev:
Ah, okej. Det kan säkert ha någon påverkan. Det jag tycker är konstigt är varför dem inte kan släppa en stabil version.. men vad vet jag.. är ingen programmerare :rolleyes:
Ha, ha nä inte jag heller ;), tycker även de kunde lägga upp äldre programuppdateringar på hemsidan så att man kunde nedgradera vid behov.
 
Henke2 skrev:
Är man två meter och 10cm samt trycker 200kg i bänkpress så säger de nog inget. Jag är bara 185cm och trycker 160kg, så jag får tjabba lite mera (y)
Nog inga problem hur lång eller bred du än är, köpte själv på deras prisgaranti för något år sedan utan tjafs :cool:
 
Jag har inte haft något problem alls att tala om egentligen. Lite små fix och trix för att få den att gå där man vill och inte fastna, men annars ingenting.

Kör inte med zon-klippning, kantklippning fungerar och den hittar hem som den ska (förutom en gång när den fastnade runt min något snäva dragning runt poolen). Även regnsensorn fungerar som den ska.
 
  • Gilla
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.