Jag har ställt frågan i en annan form tidigare men nu vet jag lite mer om vad jag behöver. Tanken var att ha mitt "Windows media center" i anslutning till TV-rummet och skicka via nätverkskabel eller trådlöst till en extender i köket. Nu visade det sig att HP:s såväl som andra extenders är något begränsade.

Att komma åt musik och film på hårddisken i mediacentret går bra men man kommer inte åt t.ex. CD/DVD-läsaren från extendern. Jag vill även kunna sätta i en film eller musikskiva i mediacentret och se/höra den på extendern i köket, samt surfa, se på TV o.s.v. Alltså allt som går att göra på mediadatorn ska gå att göra i köket. Helst utan ytterligare en PC. Enkelt och litet för att få plats dolt är meningen. Några idéer om hur man kan lösa det?
 
Tackar för länkarna! Jag har forfarande möjlighet att välja om jag ska ha mediadatorn i anslutning till köks-TV:n och "sända" till TV-rummet, eller tvärt om. Just nu lutar det åt att ha mediadatorn nära köks-TV:n och en D-link DSM-320RD extender (http://www.dlink.com/products/?pid=387)med inbyggd DVD i TV-rummet. Men det hinner säkert ändra sig... Jag återkommer :cool:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.