Henke2 skrev:
TIPS!

5190kr på Jem o fix!

[länk]
Vart såg du detta? Ser inget i deras reklamblad eller på hemsidan. Dessutom är länken till Netonnet.
 
Freethefire skrev:
Vart såg du detta? Ser inget i deras reklamblad eller på hemsidan. Dessutom är länken till Netonnet.
Med Jem & fix prisgaranti blir det 5192 hos Jem & Fix.
http://www.jemfix.se/villkor-foer-prisgaranti.aspx
Funderar starkt på att slå till senare idag
 
Redigerat:
  • Gilla
Freethefire
  • Laddar…
Ganntrader skrev:
Med Jem & fix prisgaranti blir det 5190.
Funderar starkt på att slå till senare idag
Hämtade en till en granne precis. De försökte först med att det är en veckokampanj och det gills inte, så vi viftade lite med deras text, sen gick det bra. Men de stod som vanligt på sig om att kampanjen jag hittat inte var giltig. Först att net on net är en webshop och sen att det var veckokampanj då.

Jem o fix skrev:
även i jämförelse med våra konkurrenters tidsbegränsade prissänkningar/kampanjer.
 
Jag har hittat ännu ett intressant fenomen!

En ö som klipparen ska klippa in till tråden, där vänder klipparen ca 1 m innan tråden. Lika runt hela tråden!? Har någon en idé vad felet kan vara. Jag har flera öar men där klipper den som den skall!
 
Hämtade just en för 5192kr vi med ;)
 
  • Gilla
Henke2
  • Laddar…
Nu har jag gjort en felanmälan hos supporten angående zonklippningsproblematiken och jag var inte den första med det problemet...... Dom trodde att det var löst iom den senaste versionen (1.98) men så var inte fallet. Dom ville ha in en loggfil och sen kolla upp detta problem. Dom hade även andra loggfiler från andra användare med samma problem Hoppas det löser sig nu!
 
Sådärja då bidde de en 790E.1 för 5192kr men inte helt utan strul.
Började med att åka till min närmsta butik, 2 mil bort, men där hade de ingen hemma så hem igen o ringde till näst närmaste butik, 6 mil bort. Jodå de hade så då blev de o ta en tur dit. De positiva i det hela va ju att man fick rasta Alfan.
"Lille Nizze" ska han heta :)
 
  • Gilla
Freethefire
  • Laddar…
napmaster skrev:
Jag har hittat ännu ett intressant fenomen!

En ö som klipparen ska klippa in till tråden, där vänder klipparen ca 1 m innan tråden. Lika runt hela tråden!? Har någon en idé vad felet kan vara. Jag har flera öar men där klipper den som den skall!
Det låter som du har korsat kablen på vägen ut till ön. Så den helt sonika ligger på fel håll.
 
quick skrev:
Det låter som du har korsat kablen på vägen ut till ön. Så den helt sonika ligger på fel håll.
Jag gick till roten och tog upp slingan och så var fallet! Hade lyckats korsa slingan och efter ändring av detta fungerar det fin igen 😀
Ja iaf denna ö sen är det alla andra små problem men det ligger i Worx mjukvara 😱
 
palmen100 skrev:
Har samma problem. Kör längs med slingan men efter ett tag så ska den söka upp slingan på nytt. Och då orkar den inte köra hem:( sjukt irriterande.
Jag mailade supporten om detta och dom sa att den nya programversionen är mycket känsligare!!! Fick rådet att kolla om kabeln låg korsad någonstans så jag la hela eftermiddagen på att gå igenom hela slingan för att kolla om det var så (trots att jag inte har några öar) spände samtidigt upp slingan och kollade alla skarvar men allt var ok. Fick även rådet att kolla kablarna bakom laddaren då det även där skulle vara känsligt om trådarna låg för nära varandra men det såg bra ut där med, testade till sist att nedgradera till 1.97 vilket inte heller hjälpte, antar att det var där problemen började med "känsligheten". Problemet måste ligga i mjukvaran då jag testat allt enligt konstens alla regler. Har mailat kvällens erfarenheter till supporten får se vad dom svarar imorgon.
 
Behnke skrev:
Jag mailade supporten om detta och dom sa att den nya programversionen är mycket känsligare!!! Fick rådet att kolla om kabeln låg korsad någonstans så jag la hela eftermiddagen på att gå igenom hela slingan för att kolla om det var så (trots att jag inte har några öar) spände samtidigt upp slingan och kollade alla skarvar men allt var ok. Fick även rådet att kolla kablarna bakom laddaren då det även där skulle vara känsligt om trådarna låg för nära varandra men det såg bra ut där med, testade till sist att nedgradera till 1.97 vilket inte heller hjälpte, antar att det var där problemen började med "känsligheten". Problemet måste ligga i mjukvaran då jag testat allt enligt konstens alla regler. Har mailat kvällens erfarenheter till supporten får se vad dom svarar imorgon.
Skickade du mailet via deras hemsida? Eller har dom någon annan mailaddress? Jag har skickat via deras hemsida men där får jag inget svar.....
 
Behnke skrev:
Jag mailade supporten om detta och dom sa att den nya programversionen är mycket känsligare!!! Fick rådet att kolla om kabeln låg korsad någonstans så jag la hela eftermiddagen på att gå igenom hela slingan för att kolla om det var så (trots att jag inte har några öar) spände samtidigt upp slingan och kollade alla skarvar men allt var ok. Fick även rådet att kolla kablarna bakom laddaren då det även där skulle vara känsligt om trådarna låg för nära varandra men det såg bra ut där med, testade till sist att nedgradera till 1.97 vilket inte heller hjälpte, antar att det var där problemen började med "känsligheten". Problemet måste ligga i mjukvaran då jag testat allt enligt konstens alla regler. Har mailat kvällens erfarenheter till supporten får se vad dom svarar imorgon.
Okej då behöver ja inte göra de med då. Här söker den om på olika ställen hela tiden. Hade ju vart en grej om de bara var på samma ställe eller om de var jätte lutning men nu släpper den slingan på rakt underlag med.
 
Har haft min WG796E.1 i 6 veckor. Den orkar nästan aldrig tillbaka till laddstationen. jag är nu inne på min 3:e mjukvara (1,98). Nu går den "bara i 85 min istället för 100 min. Men nu stannar den och påstår att den är utanför området när den är på väg till laddstationen. Idag fick den dessutom för sig att försöka backa in i laddstationen. Bakhjulen spann till strömmen tog slut. Jag ger snart upp och skaffar en Husqvarna i stället.
 
  • Gilla
MartinP666
  • Laddar…
durken63 skrev:
Har haft min WG796E.1 i 6 veckor. Den orkar nästan aldrig tillbaka till laddstationen. jag är nu inne på min 3:e mjukvara (1,98). Nu går den "bara i 85 min istället för 100 min. Men nu stannar den och påstår att den är utanför området när den är på väg till laddstationen. Idag fick den dessutom för sig att försöka backa in i laddstationen. Bakhjulen spann till strömmen tog slut. Jag ger snart upp och skaffar en Husqvarna i stället.
Ja, ibland och för vissa är det kanske bästa lösningen. Problemet jag känner är bara att jag har ju inga garantier på att en HQ inte fastnar på samma ställen som Worx gör.

Grannar med HQ vittnar om att man inte kan lämna dem länge utan de behöver en knuff. Sen har de som sagt innan fördelar på vissa plan och nackdelar på andra. Men utan att testa själv på just min tomt så vet man ju inte.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.