Håller på att renovera köket och har stött på problem. Hur ska jag snyggast lösa kakling kring en del av strömbrytaren? Detta är hur det ser ut nu men känner mig inte helt nöjd...

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Någon som har förslag? Skära ut mer?
 
S
knivigt läge, det hade såklart vart snyggare om kakel o fog täckte lika bra i övre vänstra hörnet som nedre vänstra, men det är svårt att kapa kakel så misstänker jag. Har inte ett enda förslag på åtgärd som inte kräver flytt av brytaren tyvärr, hoppas någon annan har bättre fantasi! :)

Skulle det bli jävligt fult att kakla en rad till åt höger, och sen hela vägen ner? Det kanske blir o se förjävligt ut?... :)
 
Byt till en brytare med större ram typ Exxact
 
Jag skulle flyttat uttaget en bit till höger.
Ut med dosan och i med senildosa lite längre till höger.
 
Redigerat:
Ett alternativ är att kakla mer åt höger så att brytaren kan monteras utanpå kaklet.
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Förstod det på elektrikern att han satte strömbrytaren så långt till höger dom möjligt. Det är en regel till höger om dosan. Men den kanske det går att fräsa ur...
 
Tomture61
Flytta ut eldosan /brytaren ,byt kakelplattan till en som täcks av brytaren , snickra/fila till en ram som sitter under täckplattan (åt höger ,lika tjock som kaklet)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.