Jo den är rätt billig, men stor rutin enligt antal år i branchen iaf ;)

Behövde dem på kort varsel o skulle eg. Lägga parketten också. Men vette fan nu.
 
Redigerat:
Skysodan skrev:
Jo den är rätt billig, men stor rutin enligt antal år i branchen iaf ;)
Vilken bransch?? Cykelmakare, korvförsäljare........för det var väl knappast golvläggare??
 
T
4-5 timmar för att använda upp 9 säckar flytspackel, ja det blev ju ett billigt jobb(y):p

Alltid lika kul att höra att vissa tror det blir billigare med utländsk arbetskraft då dom har billigare timpeng eller rent av svarta pengar men så kommer 4-5 "lallare" som inte ens är utbildade på tjänsten dom ska utföra och så tar det en evinnerlig tid för dom att utföra ett moment som hade tagit en tiondel av tiden för en svensk dito.

Låt dom för guds skull inte göra något som har med badrum att göra, visst det brukar bli på ytan men tätskikt är obefintligt. Vet inte hur många badrum jag har fått göra om efter till exempelvis polacker när badrummen har blivit fuktskadade:thumbdown:

Anlita dom endast om det gäller målning, putsning eller liknande för det är dom hyfsat duktiga på, i alla fall dom jag har stött på! Men som sagt det tar längre tid så i slutändan blir det lika dyrt som en svensk firma.
 
tank77 skrev:
4-5 timmar för att använda upp 9 säckar flytspackel, ja det blev ju ett billigt jobb(y):p

Alltid lika kul att höra att vissa tror det blir billigare med utländsk arbetskraft då dom har billigare timpeng eller rent av svarta pengar men så kommer 4-5 "lallare" som inte ens är utbildade på tjänsten dom ska utföra och så tar det en evinnerlig tid för dom att utföra ett moment som hade tagit en tiondel av tiden för en svensk dito.

Låt dom för guds skull inte göra något som har med badrum att göra, visst det brukar bli på ytan men tätskikt är obefintligt. Vet inte hur många badrum jag har fått göra om efter till exempelvis polacker när badrummen har blivit fuktskadade:thumbdown:

Anlita dom endast om det gäller målning, putsning eller liknande för det är dom hyfsat duktiga på, i alla fall dom jag har stött på! Men som sagt det tar längre tid så i slutändan blir det lika dyrt som en svensk firma.
Var två snubbar debiterar 8x2h men inget var avgränsat. Vad borde 20m2 flyt med 5mm ta i tid då?

Sist jag anlitade en svensk hantverkare tog han betalt som om han jobbade med rent guld. 5700 för ett eluttag med 5m dragning.

Blir bra när jag gör saker själv. Men köpa in tjänster blir jag alltid lurad på.
 
Redigerat:
Primade dom överhuvudtaget golvet innan spackling tex??
 
Skysodan skrev:
Var två snubbar debiterar 8x2h men inget var avgränsat. Vad borde 20m2 flyt med 5mm ta i tid då?

Sist jag anlitade en svensk hantverkare tog han betalt som om han jobbade med rent guld. 5700 för ett eluttag med 5m dragning.

Blir bra när jag gör saker själv. Men köpa in tjänster blir jag alltid lurad på.
Haft turen att inte bli helblåst på hantverkare, men gör så mycket jag kan själv som man får (el är tyvärr lagen tyvärr ivägen). Inte kul att behöva dessa nissar (vet ju att man är tvungen att anlita dessa).
 
Det gjorde jag...
 
oceanis skrev:
Primade dom överhuvudtaget golvet innan spackling tex??
Det gjorde jag
 
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

De menar att detta är flytspackel o inte min akrylfärg o sand som låg jämte.
 
:x :wow:
be att få se påsen med det flytspackel dom använt........

Tiden dom använt för att göra ett värdelöst jobb är många fler timmar än en som skulle gjort ett riktigt jobb från början skulle behövt.....
 
Skrapade på det nu o verkar inte vara akrylfärgen enbart iaf. Men sand är där iaf. De menar att de försökt blanda det tunnt.

20m2 med 180kg flytspackel o lite snickerier för avskärmning max 1h. Nu vill de slipa också. Vad bör jag betala i timmar om de nu får det jämnt till slut?
 
Köp en säck eller två av tex. Weber 4040 och spackla upp det sista svackorna med hjälp av en spackel och rivbräda så blir det bra. Bättre att använda ett spackel som det är designat för jobbet. Dina arbetare verkar inte allt för vana vid flyt.....
 
S
Skysodan skrev:
Skrapade på det nu o verkar inte vara akrylfärgen enbart iaf. Men sand är där iaf. De menar att de försökt blanda det tunnt.

20m2 med 180kg flytspackel o lite snickerier för avskärmning max 1h. Nu vill de slipa också. Vad bör jag betala i timmar om de nu får det jämnt till slut?
ja nu rättar dom till det som dom gjorde fel. du skall inte behöva betala något
 
T
Skysodan skrev:
Skrapade på det nu o verkar inte vara akrylfärgen enbart iaf. Men sand är där iaf. De menar att de försökt blanda det tunnt.

20m2 med 180kg flytspackel o lite snickerier för avskärmning max 1h. Nu vill de slipa också. Vad bör jag betala i timmar om de nu får det jämnt till slut?
Det fattar du väl själv att du inte ska betala ett skit för:wow:
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Har kommit överens om att de nu får lösa situationen o jag betalar noll för det. Betalar dock för 2x8h
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.