"Varför inte nämna firmanamnet?"

Mitt inlägg kan tolkas som smygreklam. Jag "pushar" ju för en viss leverantör. Företag får inte "språka" på byggahus, förmodligen bla för att undvika smygreklam och marknadsföring. Jag har inte heller nåt samröre med tele2 mer än att jag är kund där.
Vi har väl under åren haft en del inlägg och användare som blivit bannade för att de försökt med smygreklam.
Å det vill jag inte bli. :)
 
De som blivit bannade är ju nya medlemmar som skrivit 3 inlägg där två av dem okritiskt hyllar någon oftast mindre firma. Etablerade medlemmar som skriver om företag i positiv mening är inte reklam.
 
  • Gilla
hyggabus
  • Laddar…
Regeldiskussioner/frågor föredrar vi att nu tar direkt med oss moderatorer för att slippa "söla ned" formtrådarna men grunden är formuleringen "Det är inte heller tillåtet att tipsa om ett företag, en produkt eller tjänst förrän man har gjort 50 inlägg i forumet alternativt har varit medlem mer än ett år."
Sen tittar vi på varje fall.
En medlem som har skrivt 30-40 seriösa inlägg för att sen nämna ett företag i ett inlägg blir inte bannad.
Någon som på sina första fem inlägg hyllar ett och samma företag i alla inlägg blir med största sannolikhet placerad i utvisningsbåset

Vidare frågor/funderignar runt detta tar vi via PM
/Mats
Moderator
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.