Har fixat i ordning i mitt förråd. Ett isolerat förråd med el, Har ett underhållselement under vintern så det ej fryser därinne.

Jag vill få ordning på golvet där. Nu är det reglat med skivor. Se bilderna.
Jag hade funderingar på att flytspackla allt så det blir jämt, för att sedan måla med en golvfärg.
Funkar det?

Alt, lägga in ett klinkergolv.

Om lägga klinker? Vad bör jag tänka på? Det kan komma att bli lite blött där inne om det snöar osv när man springer in och ut, och fogarna släpper ju igenom fukt,

Har nyligen renoverat badrum med hantverkare så då har man ju läst på om det mesta om tätskikt.




Vad tror panelen om detta?
 
  • DSC_2134.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • DSC_2137.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • DSC_2135.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • DSC_2138.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vad är det för golv spånskivor?
 
Golvgips och sen klinker ska fungera om det är 22mm spån och reglat enligt reglerna... Flytspackel fungerar också förstås men då är det ändå bäst att lägga klinker.
 
Ja det är 22mm spånskiva och reglat, dock så har det några år på nacken så att spånskivorna har blivit "vågiga" vid reglarna. Dock så svajar och sviktar inte golvet.

Innan jag sätter golvgips, skall man jämna ut golvet med spackel? eller drar jag skivorna på direkt?

"vågorna" är ca 5mm

När gipsskivorna är på plats, är det bara att köra på med klinkern.

Hur blir det med fukt, låt säga att det kommer vatten på golvet, var tar det vägen? går det ner i fogarna och blir liggande? om man inte torkar upp det med en gång, kan plattorna lossa av detta?

Dum fråga kanske!!"#¤%&
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.