Känns som att en del här målar upp worst case scenario, hur mycket värre kan det vara med grannen än om man bor i lägenhet?
 
Åter efter en helg i Skåne, faktiskt i ett radhus runt 110-120 m2 ;) Vilket jag inte tänkte på innan vi åkte.

Det huset vi tittar på är ett gavelhus, vilket innebär att man kan gå runt, bara en granne vägg i vägg, samt ett fönster extra i köket, vilket torde göra mycket för känslan av rymd.

Det kommer troligtvis inte finnas någon möjlighet att föra upp ett förråd på tomten då det är för lite yta till tomtgräns/kommungräns.

Hade inga problem med radhusboendet som det var i helgen. Hörde aldrig grannarna. Ytan är ju så klart mindre än vårt hus idag, men ändå helt okay. Avsaknaden av förråd och så vidare kommer självklart vara ett problem för oss, men det skulle i så fall innebära att vi får rensa en del hemma. Ser egentligen inget negativt på det. Har även kommit fram till att lita platsbyggda soffor och så vidare, kan trolla fram en hel del extra förvaring.

Vi upplever fortfarande att tanken på att flytta från huset som väldigt jobbig. Dock ser vi många många förelar. Att vänta känns inte som ett alternativ, då vi inte vill köpa in oss i området i efterhand. Det skulle innebära mindre möjlighet till att välja hus. Ingen påverkan på inredning samt troligtvis dyrare. Sen skall jag inte sticka under stol med att jag lockas av att vara först in ;)

Några har påpekat det här med att ha grannar för nära och så vidare. Vilket jag till stor del kan hålla med om. Dock är en av huvudanledningarna till att vi funderar på att flytta är för att vår dotter skall få det närmare till kompisar, samt ett enklare liv för oss själva. Närheten till grannarna (som förhoppningsvis är trevliga) känns som en förutsättning för detta.

Snart är det beslutsdax. Får se var vi hamnar....
 
Men får du inte plats med en liten bod på 4-6 kvm?
 
Tror det blir svårt, är 5-6 meter till kommungräns från altanens slut.

Dock vet jag att byggherren skall ta upp frågan gällande att bygga större förråd. Misstänker att det är fler än vi som haft funderingar runt detta. Det finns ett litet förråd idag, men det skall diskuteras ifall det går att göra större. Får väl se vad som händer :)

har fått svar på en del frågor jag haft med, överlag väldigt positiva svar.
 
Ja, eller ett litet skjul mot gavelväggen.

Kan du inte lägga upp en tomtkarta så vi får hjälpa dig med planeringen?
 
Vill gärna inte lägga upp nått innan vi bestämt oss och det är klart :)
 
Felde skrev:
Vill gärna inte lägga upp nått innan vi bestämt oss och det är klart :)
Hur gick det med planerna på att flytta?
Står i precis samma dilemma som du gjorde. Vore intressant att höra hur det blev.
 
Ja, en uppdatering hade varit rolig. Vi går snart från kedjehus till villa men de kloka synpunkterna i denna tråd får mig nästan att vilja byta tillbaka... :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.