Köpte på mig 9 säckar Kiilto till 20 m2 golv för hantverkarna som verkar vara lite alltiallo. De spacklade lokalt trots att jag försökte säga att det ska "flya ut" de blandade i små hinkar på "känn" och visst är golvet säkert jämnare nu men man ser massa skiftningar och ilägg med olika "batcher". Ska man verkligen inte bara kunna blanda så mkt man kan o hälla ut o sen breda ut det? Nu höll de på i säkert 4-5 timmar på två man.
 
Vilket spackel användes?
 
S
innan man blandar något nytt brukar så läsar man på påsen så man gör rätt.
och blandar man så fel så att ett flytspackel inte flyter ut. så kanske man ska byta hantverkare
 
Jo sjuka var att jag påtalade det säkert 10 ggr o även till deras bas. Detta innan de börjat ens. Verkar som man måste göra allt själv nuförtiden
 
  • Gilla
Sezzi och 1 till
  • Laddar…
Vilket kiiltospackel hade du köpt?
 
Kiilto rot och värmegolvspackel. Köpte den på rek av två olika säljare på B-hus.

Det sjuka var att jag fick känslan av att de inte ville att det skulle rinna ut. Påtalade som sagt att jag aldrig hört talas om strategin att lägga flytspackel lokalt. Utan att jag ville att de skulle täta av och hälla på som en pannkakssmet. Men icke.
Påtalade också att jag trodde vattenmängden måste vara rätt exakt. Men icke.

Hade desvärre två småbarn att passa den dagen. Hoppas det är plant. Ser ju rätt lattjo ut i färg.
 
Redigerat:
Flytspackel måste blandas väldigt exakt och lika för varje säck. Kiilto brukar fungera väldigt bra så det är nog inte några av de skarpaste knivarna i lådan du haft där...
 
Har inte använt flytspackel själv, men det jag snappat upp är att man ska hälla ut rejäl smet och häll hjälpa om det behövs. Men är inte lätt att hålla på med och kan gå snett med.

Kan ju kolla med något du vet är rakt och dra över golvet (rätskiva eller liknande). Med vattenpass på.
 
Vad var det de inte fattade då? Språket eller dina önskemål som kund?
 
Var 4-5mm ojämnheter innan så hoppas på mindre ;)
 
De tyckte att jag inte visste vad jag talade om tror jag.
 
Vad händer om det blandas fel? Spricker?
 
Så har jag kollat resultatet. Fortfarande ojämnt på två ställen. Ca 2mm på 2m Trot det kommer funka. Andra halvan av golvet är perfa. Tror de insåg sitt misstag där. Sen har de försökt finspackla med akrylfärg o sand. Som de hittade i min friggebod. Jävla galningar. Ska man betala?
 
Skysodan skrev:
Sen har de försökt finspackla med akrylfärg o sand. Som de hittade i min friggebod.
VA.....:wow: :wow:
 
  • Gilla
Joak
  • Laddar…
Skysodan skrev:
Ska man betala?
Nä..........:mad:

(Men du måste ha köpt en mycket billig tjänst från början???)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.