Ni som kör med schema över natten.... stannar era maskiner vid 00:00? Sätter min till 21:00 och 9.9h och den tutar hem vid 00:00.

Har provat att programmera den utanför laddstationen också men inte fått till någon test av detta än pga regn.

Vet att detta varit problem med tidigare.
 
Henke2 skrev:
Ni som kör med schema över natten.... stannar era maskiner vid 00:00? Sätter min till 21:00 och 9.9h och den tutar hem vid 00:00.

Har provat att programmera den utanför laddstationen också men inte fått till någon test av detta än pga regn.

Vet att detta varit problem med tidigare.
Ändra klockan 12 timmar åt nått håll och ställ schemat på 9.00 istället.
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
b0dd3 skrev:
när den lärt sig tomten igen blir det bättre. Ger det några dagar annars reklamerar jag den. .
Är det verkligen så att de lär sig tomten? Finns det någon källa på det tro?
 
peternicklas
Henke2 skrev:
Är det verkligen så att de lär sig tomten? Finns det någon källa på det tro?
Nej, det gör den inte. Att den fastnar, har du installerat enligt instruktionsboken?
 
Henke2 skrev:
Är ju så brant att den glider. Är det inom de rekommenderade 20 graderna? Ser förövrigt normalt ut.
Lutningen är ok dock är det mossigt just där samt lutar lite åt sidan, detta är en besvärlig kombination. Jag hade gärna sett att den höll lägre hastighet vid nedför/sidolutning. Den saktar ner betydlig när det blir nedförslutning men blir det lite besvärligare skenar den iväg i 100% hastighet. Det finns lite att önska gällande hastighetsregleringen som känns ganska digital 0 eller 100 vid svårare situationer. Ostabila signaler från gyrot borde sätta drivningen i lågfart direkt kan jag tycka.
 
  • Gilla
magstorm
  • Laddar…
Kenneth Schulz skrev:
Lutningen är ok dock är det mossigt just där samt lutar lite åt sidan, detta är en besvärlig kombination. Jag hade gärna sett att den höll lägre hastighet vid nedför/sidolutning. Den saktar ner betydlig när det blir nedförslutning men blir det lite besvärligare skenar den iväg i 100% hastighet. Det finns lite att önska gällande hastighetsregleringen som känns ganska digital 0 eller 100 vid svårare situationer. Ostabila signaler från gyrot borde sätta drivningen i lågfart direkt kan jag tycka.
Låter som du har en äldre modell och inte en 2015+?! Om du har en 2015+ har du senaste mjukvaran?
 
Henke2 verkar som du har haft isär dina klippare, har du sett några skillnader i hårdvaran?
 
peternicklas skrev:
Nej, det gör den inte. Att den fastnar, har du installerat enligt instruktionsboken?
Ja det har jag gjort. Installerat exakt lika dant hos min svåger och där är det inga problem.
 
Henke2 skrev:
Låter som du har en äldre modell och inte en 2015+?! Om du har en 2015+ har du senaste mjukvaran?
Får kolla tillverkningsdatum, hade mjukvara 1.58 när jag fick den men har laddat 1.97.
 
power650 skrev:
Henke2 verkar som du har haft isär dina klippare, har du sett några skillnader i hårdvaran?
Jag har inte tittat med de djupa ögonen men noterat att det sitter en vikt på 1220gram längst bak i 2016. Hjulen har större dubbar, kretskortet har plats för Wifi-modul. Klippdisken har 4st blad. I övrigt är det fortfarande ganska roddigt på insidan, inte speciellt snyggt byggt, MYCKET sladdar och kontakter kors och tvärs.

Saker jag märkt i övrigt:

*steglös reglering av hjulens hastighet
*mycket bättre kompensering i backe (i det närmaste obefintlig i den gamla)
*regnsensor fungerar
*luckan måste vara stängd för den skall röra sig
*Jättetjusig Logg kan laddas ned till USB sticka
*Programuppdatering tar mycket längre tid

2hojosg.jpg
 
  • Gilla
mg765
  • Laddar…
Kenneth Schulz skrev:
Får kolla tillverkningsdatum, hade mjukvara 1.58 när jag fick den men har laddat 1.97.
Då har du en 2015-> med 1.98 som är senaste för dagen så vill jag mena att den hanterar backar helt okej
 
Henke2 skrev:
Jag har inte tittat med de djupa ögonen men noterat att det sitter en vikt på 1220gram längst bak i 2016. Hjulen har större dubbar, kretskortet har plats för Wifi-modul. Klippdisken har 4st blad. I övrigt är det fortfarande ganska roddigt på insidan, inte speciellt snyggt byggt, MYCKET sladdar och kontakter kors och tvärs.

Saker jag märkt i övrigt:

*steglös reglering av hjulens hastighet
*mycket bättre kompensering i backe (i det närmaste obefintlig i den gamla)
*regnsensor fungerar
*luckan måste vara stängd för den skall röra sig
*Jättetjusig Logg kan laddas ned till USB sticka
*Programuppdatering tar mycket längre tid

[bild]
Då får man hoppas att uppdatering kommer till årsmodell 2015, så även den får mjukare gång. Grannen har en 790 från 2013 och den går mycket tystare från drivmotorerna, har du märkt någon skillnad på dina maskiner?
 
power650 skrev:
Då får man hoppas att uppdatering kommer till årsmodell 2015, så även den får mjukare gång. Grannen har en 790 från 2013 och den går mycket tystare från drivmotorerna, har du märkt någon skillnad på dina maskiner?
2014 är nog en smula tystare i drivningen. Aningen mer transmissionsljus i 2016. Nu handlar det inte om rassel, klonk eller så utan bara lite mer ljud.
 
1.97 och 1.98 finns alltså bara till de maskiner som har ".1" i namnet, dvs 2016 års modell? Har en 2015 WG791E och där verkar 0.94 vara senaste?
 
Verkar inte som att man får fram metrarna i 1.98 heller när man använder sig av klipparen för att mäta upp gränstråden.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.