694 327 läst · 2 990 svar
694k läst
3,0k svar
Samlingstråd för Worx Landroid 2015 modeller
Ni som kör med schema över natten.... stannar era maskiner vid 00:00? Sätter min till 21:00 och 9.9h och den tutar hem vid 00:00.
Har provat att programmera den utanför laddstationen också men inte fått till någon test av detta än pga regn.
Vet att detta varit problem med tidigare.
Har provat att programmera den utanför laddstationen också men inte fått till någon test av detta än pga regn.
Vet att detta varit problem med tidigare.
Ändra klockan 12 timmar åt nått håll och ställ schemat på 9.00 istället.Henke2 skrev:
Lutningen är ok dock är det mossigt just där samt lutar lite åt sidan, detta är en besvärlig kombination. Jag hade gärna sett att den höll lägre hastighet vid nedför/sidolutning. Den saktar ner betydlig när det blir nedförslutning men blir det lite besvärligare skenar den iväg i 100% hastighet. Det finns lite att önska gällande hastighetsregleringen som känns ganska digital 0 eller 100 vid svårare situationer. Ostabila signaler från gyrot borde sätta drivningen i lågfart direkt kan jag tycka.Henke2 skrev:
Låter som du har en äldre modell och inte en 2015+?! Om du har en 2015+ har du senaste mjukvaran?Kenneth Schulz skrev:Lutningen är ok dock är det mossigt just där samt lutar lite åt sidan, detta är en besvärlig kombination. Jag hade gärna sett att den höll lägre hastighet vid nedför/sidolutning. Den saktar ner betydlig när det blir nedförslutning men blir det lite besvärligare skenar den iväg i 100% hastighet. Det finns lite att önska gällande hastighetsregleringen som känns ganska digital 0 eller 100 vid svårare situationer. Ostabila signaler från gyrot borde sätta drivningen i lågfart direkt kan jag tycka.
Jag har inte tittat med de djupa ögonen men noterat att det sitter en vikt på 1220gram längst bak i 2016. Hjulen har större dubbar, kretskortet har plats för Wifi-modul. Klippdisken har 4st blad. I övrigt är det fortfarande ganska roddigt på insidan, inte speciellt snyggt byggt, MYCKET sladdar och kontakter kors och tvärs.power650 skrev:
Saker jag märkt i övrigt:
*steglös reglering av hjulens hastighet
*mycket bättre kompensering i backe (i det närmaste obefintlig i den gamla)
*regnsensor fungerar
*luckan måste vara stängd för den skall röra sig
*Jättetjusig Logg kan laddas ned till USB sticka
*Programuppdatering tar mycket längre tid
Då får man hoppas att uppdatering kommer till årsmodell 2015, så även den får mjukare gång. Grannen har en 790 från 2013 och den går mycket tystare från drivmotorerna, har du märkt någon skillnad på dina maskiner?Henke2 skrev:Jag har inte tittat med de djupa ögonen men noterat att det sitter en vikt på 1220gram längst bak i 2016. Hjulen har större dubbar, kretskortet har plats för Wifi-modul. Klippdisken har 4st blad. I övrigt är det fortfarande ganska roddigt på insidan, inte speciellt snyggt byggt, MYCKET sladdar och kontakter kors och tvärs.
Saker jag märkt i övrigt:
*steglös reglering av hjulens hastighet
*mycket bättre kompensering i backe (i det närmaste obefintlig i den gamla)
*regnsensor fungerar
*luckan måste vara stängd för den skall röra sig
*Jättetjusig Logg kan laddas ned till USB sticka
*Programuppdatering tar mycket längre tid
[bild]
2014 är nog en smula tystare i drivningen. Aningen mer transmissionsljus i 2016. Nu handlar det inte om rassel, klonk eller så utan bara lite mer ljud.power650 skrev: