Har nyss inhandlat en Spikpistol Basso c28/65 förre ägaren sa att det går att köra pappspik i den stämmer verkligen det?

Vad jag förstår är min längd 28mm och max diameter 2,9mm på denna spikpistol?

Nån med erfarenhet av dimensioner läng och diameter i spikpistoler. Ska spika papp i 22mm råspont. Gör det något om spik går igenom råsponten?

Jättetacksam för hjälp så jag inte handlar spik i onödan..
 
Tror du blivit lurad. Jag har aldrig sätt en spikpistol man kan skjuta både vanlig spik och pappspik. Vad är det för modell? Lägg upp en bild på den så vi får se. När man ska köpa spik till spikpistoler och är det minsta osäker så ska man ta med pickan till butiken och prova spiken i pistolen så man slipper bli besviken
 
Den heter: Spikpistol Basso. Coil C28/65-A1C

Nån som har idé?

image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Lovar inget men är 99% säker på att den pickan inte skjuter pappspik. Basso har en annan picka för pappspik.
Screenshot_2016-05-21-20-03-18.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Tack har dealat nu och skall returnera den. Stjäl tråden lite.. Vilken pappistol är "lagom" dyr och lite stanard?
 
Ska du bara pappa ett tak så rekommenderar jag att du hyr en på cramo, ramirent eller liknande. Ska du köpa en så kolla på blocket och tradera efter begagnade proffspickor brukar gå att få för billigpeng. Sök efter max, bostitch, montana, paslode, tjep, senco, dewalt, makita mm.
 
  • Gilla
Novisfixaren
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.