T
Vet inte vad jag ska tro.
Fick ett Reklamblad från Svensk fast i Brevlådan där det står :
Vi har såld ett Hus på eran Gatan och hoppas ni vill låta oss sälja ert Hus också.
På Bilden fanns vårat Hus och det var såld :
Har haft en massa Trubbel och vet inte vad jag ska tro nu. Först ingen klarhet om Köparen drar sig ur Köpet fast Kontraktet är skriven utan Klausuler eller nåt. Sen hör man inget från varken Mäklaren eller Köparen. Anticimex ringer bara om att säga att våran Försäkring inte gäller mera eftersom Huset nu är såld och nya Ägaren ( som upptäckte ett fel vid egen Besiktning )tar över Försäkring nu.
De som inte vet ska veta att Köparen efter Kontakt med Anticimex skrev under Kontraktet utan att anlita en egen besiktningsman . Vi hade en Varudeklarerat Försäkring.
Nu till frågan. Kan jag anser Huset såld eller ?
 
Är det inte dags att slå en signal till din mäklare? :x
 
Din försäkring hos ditt försäkringsbolag ska gälla ända fram till överlämningsdagen.
Överlämningsdagen är den dagen då ni lämnar över nycklarna och samtidigt får betalt.

Kolla med Skatteverket så att ni fortfarande står som ägare för fastigheten.

Kontakta ditt försäkringsbolag och förklara att ni fortfarande är ägare av fastigheten, att fastigheten inte är överlämnad till dom eventuellt nya ägarna.

Kontakta mäklaren & fråga hur allt ligger till.
 
Du måste väl veta om du skrivit under ett kontrakt och där måste framgå tillträdesdag. Dessutom bör du ha fått handpenningen.
 
T
Min Försäkring gäller men jag prata om den som Anticimex har för Varudeklarerat. De säger att den Försäkring jag har tecknad tog slut den Dagen vi skrev Kontraktet och de nya Ägarna kan den nu använda .
 
Tysk skrev:
Min Försäkring gäller men jag prata om den som Anticimex har för Varudeklarerat. De säger att den Försäkring jag har tecknad tog slut den Dagen vi skrev Kontraktet och de nya Ägarna kan den nu använda .
Anticimex måste mena att försäkringen övergår till köparen den dag då kontraktet vinner laga kraft (alternativt tillträdesdagen då de sista papprens undertecknas).

Som sagt, ring mäklaren nu och fråga! Ingen idé att fråga här, vi vet inte vad mäklaren gjort eller inte gjort. Har ni inte fått handpenningen in på ert bankkonto?
 
Det här måste ju vara ett dålig skämt?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.