Kenneth Schulz skrev:
Funderar på hur ryckig gång som är normalt. Kör en WG790E.1 sedan drygt en vecka, mjukvara 1.97. Upplever att den rycker väldigt mycket i nedförsbacke, är det normalt? Märker att den saktar ner när det går utför, men i kombination med sidolutning eller ojämnheter "skenar" den i en tvärnit-rivstart gång. Länkar till en kort video på detta, lyssna hur den låter. Detta är ändå ganska mild gång.

[länk]
Är ju så brant att den glider. Är det inom de rekommenderade 20 graderna? Ser förövrigt normalt ut.
 
Henke2 skrev:
De GRÅA ringarna visar var du ser metrarna... har för mig de nollas varje gång den träffar slingan

[bild]
Fick från supporten idag att det är fel på 1.97 och det skall komma en 1.98 nästa vecka som fixar mätningen av tråden. :)
 
napmaster skrev:
Fick från supporten idag att det är fel på 1.97 och det skall komma en 1.98 nästa vecka som fixar mätningen av tråden. :)
Nästa vecka.... :rolleyes:
 
  • Gilla
napmaster
  • Laddar…
napmaster skrev:
Fick från supporten idag att det är fel på 1.97 och det skall komma en 1.98 nästa vecka som fixar mätningen av tråden. :)
Fungerar inte på v1.58 heller som jag har i min robot......(eller om det är v1.68, svårt att läsa av displayen)
 
Ingen klippare idag heller😡😡😡😡
Får ta fram den gammla man kan lita på..
 
Hej

Funderar på att skaffa en Worx.

Min tomt är inte speciellt komplicerad men i ena hörnet har jag lite trädgårdsmöbler och av dessa står en del på eller över den tänkta begränsningskabeln.
Jag undrar om någon här har erfarenhet av hur klipparen reagerar om den påväg tillbaka till laddningsstationen, för att ladda, stöter på ett eller flera föremål på vägen längs begränsningskabeln.
Kommer den köra runt på något sätt eller finns det risk för att den fastnar?

Ber om ursäkt om frågan redan är besvarad men orkade inte läsa alla gamla sidor.

/Per
 
Ganntrader skrev:
Hej

Funderar på att skaffa en Worx.

Min tomt är inte speciellt komplicerad men i ena hörnet har jag lite trädgårdsmöbler och av dessa står en del på eller över den tänkta begränsningskabeln.
Jag undrar om någon här har erfarenhet av hur klipparen reagerar om den påväg tillbaka till laddningsstationen, för att ladda, stöter på ett eller flera föremål på vägen längs begränsningskabeln.
Kommer den köra runt på något sätt eller finns det risk för att den fastnar?

Ber om ursäkt om frågan redan är besvarad men orkade inte läsa alla gamla sidor.

/Per
Den kommer stå och stånga på hindret, kör ej runt.
 
  • Gilla
mg765 och 1 till
  • Laddar…
Henke2 skrev:
Den kommer stå och stånga på hindret, kör ej runt.
Det var ju tråkigt då får man väl antingen se till att möblerna hamnar helt utanför eller helt innanför begränsningskabeln eller skaffa en nästan dubbelt så dyr robot som kan hantera guidekablar.
Då fick jag lite att fundera på :)

/Per
 
  • Gilla
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
Ganntrader skrev:
Det var ju tråkigt då får man väl antingen se till att möblerna hamnar helt utanför eller helt innanför begränsningskabeln eller skaffa en nästan dubbelt så dyr robot som kan hantera guidekablar.
Då fick jag lite att fundera på :)

/Per
Du kan göra en ö runt möblerna så kommer den att häsa på dig när du sitter där o myser
 
  • Gilla
evesve
  • Laddar…
Har problem med att gräsklipparen river upp gräsmattan på vissa ställen, när den vänder vid begränsningslinan, det är plant och lutar inte. Om man kollar in när han vänder så slirar innerhjulet och vad jag kommer fram till är att hjulen inte startar drivningen samtidigt, alltså det ena ska gå bakåt och det andra framåt. Jag har för övrigt inga problem men undrar om någon mer har problem med detta.
 
Hagge72 skrev:
Har problem med att gräsklipparen river upp gräsmattan på vissa ställen, när den vänder vid begränsningslinan, det är plant och lutar inte. Om man kollar in när han vänder så slirar innerhjulet och vad jag kommer fram till är att hjulen inte startar drivningen samtidigt, alltså det ena ska gå bakåt och det andra framåt. Jag har för övrigt inga problem men undrar om någon mer har problem med detta.
Min drivning gick sönder efter en vecka på höger sida, samma som din så stod hjulet helt stilla när den skulle svänga, så min är inskickad på lagning, kvalitén känns så där .
 
Ok, men i mitt fall så driver hjulen men de börjar inte driva samtidigt, alltså ytterhjulet skall gå framåt och innerhjulet bakåt, men har nu snackat med supporten och vi provar byta kretskort i laddstationen då jag har slutbokstav B på kortet. Får väl hoppas det hjälper.
 
Hagge72 skrev:
Ok, men i mitt fall så driver hjulen men de börjar inte driva samtidigt, alltså ytterhjulet skall gå framåt och innerhjulet bakåt, men har nu snackat med supporten och vi provar byta kretskort i laddstationen då jag har slutbokstav B på kortet. Får väl hoppas det hjälper.
Låter långsökt att laddaren gör så att inte klipparen driver som den ska, hoppas det funkar..
 
Fick tillbaka min klippare igår efter servicen. Nytt kretskort i den blev det. Kommer hem och sätter igång den, kör i 10 min sen fastnar den igen. Rättade till den och nu har den gått hela natten utan att stanna. Så förhoppningsvis när den lärt sig tomten igen blir det bättre. Ger det några dagar annars reklamerar jag den.

Kan förövrigt bekräfta att 1.98 kommer att komma när som helst. Min maskin fick den på servicen. Men om den finns att ladda hem? Vet ej.
 
  • Gilla
napmaster
  • Laddar…
b0dd3 skrev:
Fick tillbaka min klippare igår efter servicen. Nytt kretskort i den blev det. Kommer hem och sätter igång den, kör i 10 min sen fastnar den igen. Rättade till den och nu har den gått hela natten utan att stanna. Så förhoppningsvis när den lärt sig tomten igen blir det bättre. Ger det några dagar annars reklamerar jag den.

Kan förövrigt bekräfta att 1.98 kommer att komma när som helst. Min maskin fick den på servicen. Men om den finns att ladda hem? Vet ej.
Den finns nu att ladda ner :)
 
  • Gilla
Henke2
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.