Hej!

Jag har köpte en äldre lägenhet med helt ok planlösning men det som stör mig är att balkongen ligger i sovrummet, så jag har bestämt mig för att bygga om invändigt.

vad tycker ni om denna lösningen, kan det vara en bra lösning

roomsket plan.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

ny planlösning(inte helt skalenlig)
Visa bilaga plan våning 1 trapp.pdf
gammal planlösning
 
Helt ok förutom att helt eller delvis ta bort väggarna i hallen mot kök/v-rum?
 
BirgitS
Det verkar vettigt, men pröva med att placera ut hatthylla, soffgrupp och matbordsgrupp så att du ser att det går att möblera också. Tänk på förvaring eftersom det ser ut som att du tar bort ett par rejäla garderober.
 
D
Gjorde nyligen samma förändring i nuvarande lgh.
Hade varit kul se planlösningen innan ändringen.
Men som tidigare nämnt tänk hur du vill ha möbler och liknande så det också funkar.
Sedan tänk även på elen och hur du vill lösa det om det nu är så att det finns lampknapp eller eluttag.
För mig blev det lite krångel och drog ut med tiden få ordning på elen.
 
Ser ut som en bra idé.

Några tankar/frågor:
Behövs dörrar mellan hall och "stora rummet"?
Hur har du tänkt möblera "stora rummet"? Jag ser ingen uppenbar placering av matbord, soffa soffbord och TV.
 
Jag tänker att en vanlig dörröppning från hallen mot köket borde vara bättre ur möbleringshänseende än dubbeldörrarna du ritat in. Det ger också bättre möjligheter till förvaring i hallen, genom att man kan ha garderob mot väggen där du ritat dubbeldörrar.
Tänk också på att isåfall linjera badrumsväggen med hallväggen så det inte blir ett hack på väggen, det ger också bättre djup för garderoberna.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.