quick skrev:
Hur menar du att man skulle lösa det istället för skarvning? Byta hela kablen så fort det blir minsta lilla skada på den? Är väl bättre att skarva och sen byta kabeln när det inte uppfyller sin funktion längre. En skarv är aldrig önskvärd men har man inget val så.
Jag bytte hela min och slapp problem. Då mätte den inget konstigt i resistans och hade "täta skarvar". Men du klipper och klistrar hur du vill givetvis.

Men att påstå att det är bättre att skarva än att byta hela... tja gillar man att mickla med slingan så kan man givetvis göra så också.
 
Redigerat:
Henke2 skrev:
Jag bytte hela min och slapp problem. Då mätte den inget konstigt i resistans och hade "täta skarvar". Men du klipper och klistrar hur du vill givetvis.

Men att påstå att det är bättre att skarva än att byta hela... tja gillar man att mickla med slingan så kan man givetvis göra så också.
Du har kanske rätt i sak men ditt resonemang är helt uppåt väggarna galet. Jag tror inte många skulle hålla med dig.
 
legion skrev:
Du har kanske rätt i sak men ditt resonemang är helt uppåt väggarna galet. Jag tror inte många skulle hålla med dig.
Ok, jag får väl ut och hugga av min slinga så det blir riktigt bra! (y) (y) (y) :D
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
legion skrev:
Du har kanske rätt i sak men ditt resonemang är helt uppåt väggarna galet. Jag tror inte många skulle hålla med dig.
Absolut inte
 
Johan01 skrev:
Liknande fel som min 2015 790, ska skicka in den nu i eftermiddag
Okej, hoppas att det går snabbt för dig. Får förhoppningsvis min imorgon. Jag är bortskämd med att bo på orten dem har sitt service ställe.
 
Skarva slingan med en sådan här så blir det bra. Använd en riktig presstång för att crimpa också.
 
b0dd3 skrev:
Okej, hoppas att det går snabbt för dig. Får förhoppningsvis min imorgon. Jag är bortskämd med att bo på orten dem har sitt service ställe.
Skickade in min nya klippare på lagning i tisdags, har inte hört något än😥 hoppas att den håller när jag får tillbaka den, vill inte hålla på att skicka in den på lagning hela tiden, då kan man göra något annat roligt för pengarna.
 
Henke2 skrev:
Ok, jag får väl ut och hugga av min slinga så det blir riktigt bra! (y) (y) (y) :D
Du gör naturligtvis vad du vill med din slinga och skarvlöst är ju helt klart bäst men ibland är olyckan framme eller man behöver lägga till eller ta bort någon avgränsning. Jag har själv flera skarvar på min slinga och har inte märkt av något problem över huvudtaget. Byter du oxå ut hela klipparen när endast en lite del har gått sönder?
 
  • Gilla
Nybbe79 och 1 till
  • Laddar…
Har visserligen inte 2015 års modell, men skarvar..
Inne på tredje säsongen utan strul, peppar, peppar. Slingan nergrävd, men råkade bli söndertrasad när Telarco behagade gena över min tomt så blev några skarvar där. Sen har jag gjort 2 zoner med switsch så jag kan bestämma om platsen där husbilen ska klippas eller inte. Extra kabel köptes till och skvarvades på då originalkabeln inte räckte runt tomten Totalt har jag nog 6 eller 7 skarvar. Alla är lödade med krympslang över skarvarna. Hällde även i lim i krympslangarnas ändar och det verkar hålla, peppar peppar
 
milu02 skrev:
Har visserligen inte 2015 års modell, men skarvar..
Inne på tredje säsongen utan strul, peppar, peppar. Slingan nergrävd, men råkade bli söndertrasad när Telarco behagade gena över min tomt så blev några skarvar där. Sen har jag gjort 2 zoner med switsch så jag kan bestämma om platsen där husbilen ska klippas eller inte. Extra kabel köptes till och skvarvades på då originalkabeln inte räckte runt tomten Totalt har jag nog 6 eller 7 skarvar. Alla är lödade med krympslang över skarvarna. Hällde även i lim i krympslangarnas ändar och det verkar hålla, peppar peppar
Så gör jag oxå fast dubbel krympslang o eltejp för att skydda mekaniskt
 
Elkludde skrev:
Så gör jag oxå fast dubbel krympslang o eltejp för att skydda mekaniskt
Jag skulle rekommendera dig vulktejp istället för eltejp.
Sen finns det krympslang med lim som tätar bra.
 
Redigerat:
Klart att helt skarvlöst hade varit det bästa men istället för att lägga stora pengar på en tråd, så är vi nog många som har skarvar, och så roligt är det inte att lägga ut tråden.
Jag tolkar det även som att vi är många som har skarvar och att det fungerar tillfredställande.

Sen har troligen Henke2 rätt i det han skriver, att få en skarv helt tät är svårt, det är bara att titta på alla kontaktdon på en bil som har gummitätningar etc. och ändå går där in fukt med tiden.
 
nissenhj skrev:
Jag skulle rekommendera dig vulktejp istället för eltejp.
Sen finns det krympslang med lim som tätar bra.
Jo jag har använt vulktejp på det tråden som jag jag drog upp från förra årets maskin,men den verkade inte så bra
ville börja dela sig o gå upp
men tipset med lim i krympslang tackar jag för,en skarvad kabel kommer jag inte att plöja ner
kontrollen är obefintlig
 
Funderar på hur ryckig gång som är normalt. Kör en WG790E.1 sedan drygt en vecka, mjukvara 1.97. Upplever att den rycker väldigt mycket i nedförsbacke, är det normalt? Märker att den saktar ner när det går utför, men i kombination med sidolutning eller ojämnheter "skenar" den i en tvärnit-rivstart gång. Länkar till en kort video på detta, lyssna hur den låter. Detta är ändå ganska mild gång.

https://m.youtube.com/watch?feature=youtu.be&v=JqlkTt6AtRo
 
Kenneth Schulz skrev:
Funderar på hur ryckig gång som är normalt. Kör en WG790E.1 sedan drygt en vecka, mjukvara 1.97. Upplever att den rycker väldigt mycket i nedförsbacke, är det normalt? Märker att den saktar ner när det går utför, men i kombination med sidolutning eller ojämnheter "skenar" den i en tvärnit-rivstart gång. Länkar till en kort video på detta, lyssna hur den låter. Detta är ändå ganska mild gång.

[länk]
Låter som den slår väldigt i drivningen, min drivning på höger sida gick sönder efter en vecka, och då har jag en väldigt "snäll" gräsmatta, ring supporten och kolla 👍
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.