Av de tre färgnr. du nämner så håller även jag på 1050-B10G, den kan def. vara trevlig om än något lite för ljus/kulörstark enl. min personliga smak. Utöver dessa färgnr. så skulle jag vilja tipsa Dig om en, i mitt tycke, mycket vacker turkos nyans spec. till sandfärgade väggar i övrigt, nämligen 2030-B10G.

Jag utgår från att du kommer att uppfatta den som mörk, murrig och tråkig när du ser provet ;), MEN blått ger ifrån sig så otroligt mycket mer kulörstyrka och effekt när det målas på stor yta än man kan föreställa sig när man ser den lilla provlappen, spec. om det är ett rum med mycket dagsljus-insläpp, så jag skulle def. vilja råda dig att provmåla oavsett vilken nyans du än funderar på :)

MVH//Christina.
 
Närmaste NCS på Anemonen som jag hittar är S2040-B10G.
Den ligger nära men ska man vara petig så är den aningens för blå och lite... lite för ljus...

Men turkost för mig ligger MYCKET grönare...

Helst ända bort till nånting kring S1040-B60G..  men åtminstonde nått på *-B40G..'

Men mycket är ju upp till betraktaren.

/Fredrik
 
Om det stämmer att Mio anemone är ca 2040-B10G, och den är som ett lysrör så borde Christinas råd om 2030-B10G var gjutet! Fast om ni vill ha mörkare antar jag att ni får sikta mot 3030-B10G. Men jag är inte så bra på det här. :-X Har en del misslyckade målningar i bagaget, som min man är väldigt nöjd med. :-?

Pernilla
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.