K
Med gräsmattesäsongen runt knuten behöver jag en ny klippare och siktet står inställt på en Klippo Excellent (Honda eller Briggs, det vet jag inte än, men många säger Honda men butikerna har Briggs på lager)

Nåja, sett att många nätbutiker tar 6795kr för Excellent SH och Hornbach lika så, så tyvärr går det inte att prisgarantia klipparen (just nu iaf). Priserna är ju en bit under Klippos rek.priser på hemsidan (8250kr).. Är detta en pågående kampanj måtro eller kommer det komma bättre priser om några veckor när klippsäsongen är på gång på riktigt?

Ni som följt Klippopriser över året, brukar det finnas dippar/kampanjer nu på våren eller är det främst framåt hösten dom kommer?
 
Är man uppe i dessa överpriserna och jagar klippare så är det bara slå till.
 
Jag gav 6.500:- för min, men det var 13 år sen, så 6.800:- tycker jag inte låter så fasligt dyrt.
 
K
Slutade med att jag köpte en Excellent SH, gräset börjaade bli lite för högt :)
Tror jag hade nästan 20cm gräs, ställde den på högsta läget och ändå mulade den flera gånger där det var som tätast, nåja, får klippa igen i helgen, kortare.. då kommer den nog orka med :)
 
Hos flera tillverkare går det att året runt hitta klippare för under rekommenderat pris.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.