Finns det Robotgräsklippare som går ut långt ut mot kanten, jag vill ej kantklippa i efterhand. Dom som jag tita på, klippa >10cm från kanten och vände. Inte ens Husqvarna har någon vettig Robotgräsklippare, man skyller på säkerheten! Vadå, när man lyfte gräsklippare så standar den direkt. Tacksam för tips.
dettek
 
dettek skrev:
Finns det Robotgräsklippare som går ut långt ut mot kanten, jag vill ej kantklippa i efterhand. Dom som jag tita på, klippa >10cm från kanten och vände. Inte ens Husqvarna har någon vettig Robotgräsklippare, man skyller på säkerheten! Vadå, när man lyfte gräsklippare så standar den direkt. Tacksam för tips.
dettek
Robomov är väl designad för just detta, dvs kant klippning.
Den klipper ju utanför sin egen hjulbas så att säga.

- Krister
 
R
Nej, så vitt jag vet har alla tillverkare högre säkerhetstänk än dig ;)
 
  • Gilla
Henke2
  • Laddar…
dettek skrev:
Finns det Robotgräsklippare som går ut långt ut mot kanten, jag vill ej kantklippa i efterhand. Dom som jag tita på, klippa >10cm från kanten och vände. Inte ens Husqvarna har någon vettig Robotgräsklippare, man skyller på säkerheten! Vadå, när man lyfte gräsklippare så standar den direkt. Tacksam för tips.
dettek
Det handlar ju om att inte komma åt kniven medan du lyfter upp den. Därav den överstora skyddskåpan. Om den kör upp på din fot tex.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.