Vi har börjat fundera på att byta ut vår gamla tvättmaskin som har ett klistermärke "Cylinda - 30 år" på luckan och såsom boende i forna Östdanmark och arbetandes i Köpenhamn, så fick jag för mig att kolla priserna i Danmark. Det verkar som om det lönar sig ganska bra att ta en släpvagn över bron och handla och det beror inte bara på den starka svenska kronan.

Hos El-giganten så är som exempel denna maskin avsevärt billigare i Danmark (kursen ligger på c:a 1,13 idag):
DK: http://www.elgiganten.dk/product/hvidevarer/vaskemaskine/W3241NDS/miele-vaskemaskine
SE: http://www.elgiganten.se/product/vitvaror/tvattmaskin/W3241NDS/miele-tvattmaskin-w-3241

Finns det någon hake med att handla tvättmaskin i Danmark? De svenska serviceorganisationerna kan bli lite kinkiga om man vill ha garantiservice, men utöver det?
 
Ser ingen anledning till att inte dra över bron o handla.
 
Tvättmaskin inköpt och transporterad över bron. I slutänden blev det 35 % billigare att köpa den i Danmark än i Sverige om jag räknar in bropassagen i priset.
 
perfekt att spara 35% ju...
sen spararade du ju 50% på ölen minst....hehe
 
Hoppsan, låter nästan för bra för att vara sant... Om man skall köpa vitvaror för typ 50.000 lönar det sig ju att åka långt.
 
Larsa skrev:
Hoppsan, låter nästan för bra för att vara sant... Om man skall köpa vitvaror för typ 50.000 lönar det sig ju att åka långt.
Du kan ju även beställa på nätet
 
Någon som har något tips om nätbutik i Danmark som levererar till Sverige?
Hur funkar det med kontakten? danskarna har ju andra uttag.
Garanti hur blir det med det? Text på maskin blir väl på danska, tex programval?
 
Mycket att tänka på...
Framförallt att danska butiker ofta köper europeiska modeller från Polen, och inte är öppna med detta.
Europeiska modeller har ofta EU som "efternamn", nordiska har ofta SN eller SK efter.

Sedan är det som Segge säger. De har annan "jord" än i Sverige, garantin kan skita sig + + +

Många länder jag rekommenderar att köpa i, men inte Danmark. Bara knallare hela gänget...
 
Johan_A_M
JonnaLita skrev:
Mycket att tänka på...
Framförallt att danska butiker ofta köper europeiska modeller från Polen, och inte är öppna med detta.
Europeiska modeller har ofta EU som "efternamn", nordiska har ofta SN eller SK efter.

Sedan är det som Segge säger. De har annan "jord" än i Sverige, garantin kan skita sig + + +

Många länder jag rekommenderar att köpa i, men inte Danmark. Bara knallare hela gänget...
Har alltid svårt att rakt av köpa starka ord från folk med bara ett enda inlägg. Är detta sant? Någon med mer erfarenhet?
 
Nej Danmark skulle jag akta mig för de har en massa undantag från EU regler inte samma trygghet som Polen eller Tyskland. Har själv köpt i Danmark och de har runt hörnet garanti.
 
  • Gilla
Johan_A_M
  • Laddar…
Johan_A_M
Ah, man tackar för info! Då får jag leta upp återförsäljare i Tyskland istället :)
 
A
electrolux garantier är worldwide
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.