jonasba skrev:
Ursäkta min okunskap inom "elektronik" men hur kopplas mikrobrytaren (som den på Ebay du länkar till) in till Fibraro FGK-101. Mikrobrytaren verkar ha två pinnar så kanske ena till IN och den andra till GND?
Untitled.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Tackar! Verkar vara enkelt nog. Beställning lagd och återkopplar i tråden när det hela är på plats. Om jag inte tröttnar och beställer ASSA 2002-50 MB som verkar vara modellen med inbyggda mikrobrytare samtidigt som jag beställer ny dörr då de tydligen förser dörren med rördragning färdigt :)
 
jonasba skrev:
... jag beställer ny dörr då de tydligen förser dörren med rördragning färdigt :)
Det låter onekligen smidigt. Vilket dörrfabrikat har du valt?
 
Det är Diplomat. När jag rett ut alla detaljer me dem så postar jag det här.
 
  • Gilla
bygga_bo
  • Laddar…
Låter bra jonasba! Det finns ingen (vad jag kan se) information om detta på deras hemsida så det skulle vara intressant att höra lite om utförande, kostnad osv.
 
Jag har borrat många dörrar i mitt liv, bara att ha ett långt 10mm borr så borrar man där lås huset sitter och bak mot gångjärnen. Sen en karm överföring så vips har du "dold"dragning.
 
  • Gilla
Simon Hultman
  • Laddar…
Var ett tag sedan någon skrev i tråden. Jag var inne på att köpa en Fibaro och en mikrobrytare, men fattade det som att Fibaro tagit bort möjligheten att koppla in externa grejer. Någon som har ett mer up to date tips?
Det kanske finns någon helt ny produkt som löser det hela.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.