...vill jag gärna ha. Den 500 liters som jag har nu var mest en nödlösning under ombyggnationen, men nu har jag tänkt mig typ:

750 liter
Effektiv isolering (typ tjockt purskal eller så)
Uttag så det räcker till tempgivare och värme
Varmvattenberedning med kamrörsslinga, helst dubbel som förvärmer i den "kalla" delen
Anständigt pris

Är det någon som har tips på bra dito?

 
Effecta-tanken (har jag själv) o Dala-tanken är ju två bra. Gå in på www.lantbruksnet.se o klicka dig fram via värme-energi till ackumulatorer så kan du kolla mer leverantörer :)
 
Har Dala-tanken, men har bara erfarenhet från 1/12. Men än så länge är jag helnöjd. Jag har ju inget att jämföra med, men jag är ändå imponerad av hur mycket och hur varmt varmt varmvatten man kan få ut ur tanken. Två slingor för varmvattnet är superbra! När tanken är t.ex. 80-80-80 och man tar en lång dusch så är det närmast uteslutande längst ner i tanken som temperaturen sjunker, till t.ex. 60. Skiktningen behålls alltså väldigt bra.
 
När jag köpte (i somras) var Husqvarnasvets mest prisvärd, tyckte jag.
 
Har själv Stocksbro's Dalatank 750 m. 90mm PUR.
Det som vägde över till dess fördel var det yttre hårda skalet, efter att ha sett gamla PUR tankar utan sådant.

/P
 
Tack för svar, alla! Är Dalatankens skal avtagbart, eller måste jag plocka ut dörren igen för att få in den?

 
Det är avtagbart. Annars hade den inte gått in hos mig :) Men, det var vvs-montörerna som fixade det så jag vet inte om det är jobbigt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.