Hejsan allihopa

På "Bygga Nytt´s" hemsida kan man läsa detta:

"Dessa trähusfabriker lever upp till Svensk Trähusindustris gemensamma krav på material och konstruktionslösningar. Deras säljare som är utbildade och auktoriserade följer också etiska regler. Det innebär att de tillämpar villkor och regler som tagits fram i samarbete med Konsumentverket och övriga myndigheter."

Sedan följer en lista med husföretag där bland annat Eksjöhus ingår.
På sidan: http://www.traindustrin.org/litiumi...Page=56&IncPage=4308&Destination=4308 kan man hitta listor med alla auktoriserade trähusförsäljare, men den lokala Eksjöhusförsäljaren som vi tidigare varit i kontakt med finns inte med på listan.

Vad ska man tro om detta?

Man blir ju orolig med tanke på alla skriverier.
 
Tjah, äntigen är han inte auktoriserad.... eller kanske är det bara så att listen inte är uppdaterad på länge?

Hur som helst står våran säljare på den listen, så auktorisationen är ingen garanti mot småfel i kalkylen  ;)
 
terp skrev:
Tjah, äntigen är han inte auktoriserad.... eller kanske är det bara så att listen inte är uppdaterad på länge?

Hur som helst står våran säljare på den listen, så auktorisationen är ingen garanti mot småfel i kalkylen  ;)
;D ;D
Exakt våran säljare står oxå på den listan och ändå kan han klanta till det rejält typ 500.000 Kr
Så föjdfrågan blir är denna STR så pålitlig som man kan tro ???
Vi har iaf anmält våran säljare till STR`s etiska råd så vi får väl se vad följen blir för honom.
Han kanske får en medalj ;D ;D
 
Som vanligt är jag lite OT

http://www.traindustrin.org/litiumi...Page=61&IncPage=4268&Destination=4268

hittar man trähussäljarnas etiska regler. Jag har funderat på vad innebörden är med regel nr 10

"10. Förhållande till kund som tecknat avtal med annat STR-företag
Försäljaren får inte teckna avtal med eller aktivt bearbeta kund, som har gällande anbud eller där köparen undertecknat avtal med annat STR-företag."

Gällande anbud??? Kan bara ett STR-företag åt gången lämna anbud? vad hände med fri konkurrens?
 
ok skrev:
Som vanligt är jag lite OT

på  [länk]

hittar man trähussäljarnas etiska regler. Jag har funderat på vad innebörden är med regel nr 10

"10. Förhållande till kund som tecknat avtal med annat STR-företag
Försäljaren får inte teckna avtal med eller aktivt bearbeta kund, som har gällande anbud eller där köparen undertecknat avtal med annat STR-företag."

Gällande anbud??? Kan bara ett STR-företag åt gången lämna anbud? vad hände med fri konkurrens?
Hmmmm intressant... :-/
 
kallestropp skrev:
Vad ska man tro om detta?
Att STR inte är något annat än en ren intresseorganisation för husföretagen? Auktorisation? Det är lite som om rävarnas riksförbund auktoriserar varandra innan de ger sig in i hönshuset.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.