Jag har låtit min gräsklippare stå ute i ur och skur över vintern helt oskyddad. Men jag inser att det kanske inte är så bra. Råkade i en äldre forumtråd läsa tipset att skydda gräsklipparen mot regn med skottkärran. Och eftersom det ska börja regna ikväll så sprang jag ut och gjorde det.

Hur gör ni? Skyddar ni er gräsklippare mot regnet? Om ja, hur skyddar ni den?

IMG_8021.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag har min i garaget, skottkärran bör ju stå där med för man förstör ju träet rätt snart när den står ute.
Ofta är ju gräsklipparen värd mycket mer än det man sparar i garaget.
 
Jag ställer allt som oftast in min klippare i förrådet efter avslutad klippning , skulle jag bli avbruten av en regnskur så gör jag som på bilden ..:)
 
Såväl gräsklippare som skottkärra förvaras under tak utomhus. Skulle det börja regna innan jag fått in dem efter användning så får det regna färdigt.
 
Min brukar stå ute i regnet ibland men oftast har jag den i garaget (kallt och fuktigt).
 
Per Eskilsson skrev:
Jag har låtit min gräsklippare stå ute i ur och skur över vintern helt oskyddad. Men jag inser att det kanske inte är så bra. Råkade i en äldre forumtråd läsa tipset att skydda gräsklipparen mot regn med skottkärran. Och eftersom det ska börja regna ikväll så sprang jag ut och gjorde det.

Hur gör ni? Skyddar ni er gräsklippare mot regnet? Om ja, hur skyddar ni den?

[bild]
F.ö. smart tips med skottkärran det ska jag komma ihåg!
Och ett bra incitament för att köpa en till skottkärra för jag brukar rulla omkring mina verktyg i skottkärran...
 
Garaget här med.
Dock inte skottkärran, men funderat på att olja in trädetaljerna.. fast arbetshandskarna polerar ytan med tiden.
 
Köpte en Partner 2002, har stått ute året om utan skydd och varje vår startar den på första draget!
 
Jaha... Jag ställer alltid in gräsklipparen under tak så fort jag har klippt färdigt, trodde det var självklart. Måste väl rosta hur mycket som helst av att stå ute i ur och skur?
 
I garaget, även när den borde vara ute och arbeta :)
 
Självklart ställer jag in mina maskiner efter avslutat arbete.
 
  • Gilla
twoody
  • Laddar…
Malmgren skrev:
Jaha... Jag ställer alltid in gräsklipparen under tak så fort jag har klippt färdigt, trodde det var självklart. Måste väl rosta hur mycket som helst av att stå ute i ur och skur?
Klipper ju med den fortfarande :)
 
Jag gör likadant som Per Eskilsson. Eftersom skottkärran ändå förvaras ute så blir det ju extra vinst, inget regnvatten som samlas i skottkärran. Dock så lyfter jag in gräsklipparen i redskapsskjulet under vintern.
Gräsklipparen köpte jag begagnad för 7 år sen och den går fortfarande lika fint! Aldrig några startproblem med den gamla B&S-motorn.
 
Köpte en lågpris på coop 2003. Den har stått ute året om utan skydd. Ibland med metern snö över ...
Har aldrig bytt el fyllt på någon olja heller. Hjuldriften rostade bort snabbt, men fö funkar den ännu. Men den ska pensioneras när jag orkar besluta om inköp av en ny.
 
Står under verandan året runt, mest för att slippa se den. Den har gjort sitt men vägrar att dö och klipper faktiskt riktigt bra...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.