Svar: 1 SH IR System
Gammalt hus, gammal färg, gamla fönster och värst av allt: Gammalt kitt. Alla som försökt ta bort gammalt kitt vet vad jag menar och att en Cobra är av nöden om man vill behålla det gamla glaset. Och det vill man i ett gammalt hus...
 
svar: 1

Vore perfekt att vinna denna inför vinterns jobb. Renoveringen av våra gamla dörrar med hundra (ja, eller flera iaf) lager färg!
 
Svar: 1 SH IR System

Vi har ett 100 år gammal hus med totalt 161st! fönster, dvs 322 bågar :wow: som ska skrapas, kittas, målas osv! Utöver detta ska fönsterkarmarna och 20st innedörrar genomgå samma behandling.
Hade varit fint att lägga ut arbetet men budgeten tillåter inte det.
Cobran verkar vara precis det verktyg vi behöver för klara av detta. Kyrkbyn122-5430.JPG
 
Kan brukas ute eller inne,
Den gamla färgen blir blott ett minne.
Använd på karm till fönster och dörr,
De kommer aldrig mer att bli som förr!
Sugen på att denna testa?
Då måste du vara värd det allra bästa!
 
Redigerat:
Svar: 1 SH IR System.

Jag renoverar en ladugård från slutet på 1800-talet och har kommit över åtta kompletta fönster från samma tid, exakt samma mått, med inner- och ytterbågar och karmar. Det krävs dock en del jobb med kittkniv och pensel innan de blir som nya igen. Då skulle Cobran komma väl till pass!
image.jpeg

image.jpeg
 
Svar: 1

Skulle underlätta arbetet hemma, enormt...
 
Svar: 1 SH IR System

Jag är inte ens svensk, men av nån anledning lyckades köpa en gammal skola utan att ens se den innan jag köpte. Kan man göra dummare saker? Massor av träpanel samt dryg 50 bågar att skrapa och renovera. Nämnde jag att en samlare ägde den innan och jag fick allt med på köpet! Jag behöver Cobran! IMG_1668.jpg ]
 
Redigerat:
Svar: 1

När vi för några år sedan köpte drömtorpet "räddade" jag en gammal, söt - men hiskeligt grön/rödflammig - pinnsoffa från återvinningsstationen. Den SKA jag fixa (någon gång)... Maken triumferar när den fortfarande står som avlastningsyta i förrådet. Många fler lager färg än jag hade kunnat föreställa mig har gjort att projektet känns rätt hopplöst. Med Cobran ska jag "upp till bevis".
 
Orientexpressen
1. SH IR System
Ett nödvändigt ont är fönsterrenovering. Att ta bort färgen med skrapa och tålamod är inte roligt. Eftersom jag vill göra ett grundligt jobb från början med bra linoljefärg behöver jag ta bort ALL färg så att det blir trärent. Speedheater Cobra skulle göra halva jobbet (och då tar jag ju 2 så behöver jag ju inte göra något alls : ). Den som jag använde sist blev för het och spräckte rutan och då la jag ner arbetet för att inte spräcka flera rutor.
 
Rätt svar är nr 1
Eftersom vi har en äldre släktgård från sekelskiftet, så finns det finns det maaassor av saker som måste hinna göras. Ta bort gammal färg runt fönster, karmar och socklar i hela huset. Dörrar som flagnar. På det så har vi gamla möbler som soffor, stolar och sekretär som skulle vara trevliga att ha i ett fint skick på denna gård. Tänk vad fint det skulle bli.. om vi någonsin blir klar.
 
Stort grattis Johan_86 till vinst i veckans tävling. Vad härligt det låter med byggnadsvård! Men det är som vi alla vet förenat med stora kostnader att renovera och bevara. Hoppas att Cobran kan hjälpa er en bit på vägen och spara er en hel del tid.

Motivering: Flyttar i höst in i nya projektet från 1893. 700kvm ren och skär byggnadsvård med totalt 45 fönster (storleksordning flaggfönster 21x12 till 15x12) som ska renoveras. Otaliga lister och foder finns att bita i när fönsterna väl blir klara. En speedheater skulle hjälpa mig ro detta i land och samtidigt behålla hyfsad kvalitetstid med familjen under de kommande 5 åren (10 år enligt frugan..). ☺
 
Svar 1

Motivering: Morran vill haaaaaa
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.