Har slitit hela veckan med att köra hem en massa ved från skogen... Har fått hem en 20 kubik.. Skulle ikväll ladda betteriet på vår lilla opel... Den har vart avställd under hösten/vintern.. Ska besiktigas på måndag... Vad händer när jag drar i spaken till huvlåset... Jo faanskapet till vajer går av... Så nu står jag här med en bil jag inte kan få upp huven på, dött batteri, kass huvvajer + lite annat småfix som måste fixas innan måndag.... Vill inte längre.. :'( :'(
 
:surprised: :surprised: :surprised:

Jo då, bryt ihop och kom igen :-* det där fixar du lätt som en plätt [smiley=thumbsup.gif]

Lägg dig och sov nu så känns det bättre i morgon :)

Det är väl inte första gången det dj-klas för dig, och det är troligen inte den sista heller :(

Så på't igen bara <3 (liggande glasstrut = kram på nätet)
 
.......tror bestämt jag ska gå ut och byta huvvajer på veteranbilen  :-?

EDIT: Blev faktiskt fixat inatt  ;)
 
galento
Hej,förstår hur du känner dej,murphys lag (om något kan gå sönder,går det sönder förr eller senare ) gäller inom många områden.Om det kan vara någon tröst så kan jag berätta att jag fick använda tigersågen för att kapa ur ett bakhjul på en 50 år gammal mc under veckan,och det kändes skit att göra det men ibland har man inget val.Att sen reservdelstillgången är "begränsad"och att det inte var min mc utan frugans gör ju inte saken bättre.Ibland kan det vara bättre att låta grejerna stå tills mekarlusten kommer tillbaka om det känns "för mycket".Du kanske kan få en ny bes.tid ???? [smiley=thumbsup.gif]
 
Tack för allt stöd i min svåra kris.. ;) Jag o min äldsta dotter ska strax åka iväg o hjälpa mormor o hennes gubbe att sjösätta deras båt... Hon har pratat om de en hel vecka nu... Sen när jag kommer hem ska jag ta nya tag i den gamla opeln.. Återkommer med rapport om hur de går.. ;)
 
Stefan_h skrev:
Tack för allt stöd i min svåra kris.. ;) Jag o min äldsta dotter ska strax åka iväg o hjälpa mormor o hennes gubbe att sjösätta deras båt... Hon har pratat om de en hel vecka nu... Sen när jag kommer hem ska jag ta nya tag i den gamla opeln.. Återkommer med rapport om hur de går.. ;)

Här får vi nog vänta ett par månader till innan vi kan sjösätta nån båt Möjligen en isbrytare Lyllosar vill åxo ha sommar snart. Kanske inte e så länge kvar nu bara solen vågar sig fram,så snön töar bort.

Upp
 
Båten sjösatt och provkörd.. :) Inga framsteg på opeln dock... Får pka in till opel på måndag o höra med dem om de vet hur jag ska göra.. :(
 
Här följer tre möjliga lösningar:

1.
Åk in till bilprovningen som inget hade hänt....när besiktningsmannen drar i spaken och märker att inget händer så utbrister du ilsket: "Drog du av vajern, det här kommer jag skicka räkning på"

2.
Åk in till bilprovningen och upplys vänligt men bestämmt besiktningsmannen om att om han vill in under huven så får han minsann ordna det själv, är väl inte ditt problem att han vill titta där.

3.
Elda upp fanskapet

:D

/AB - Med en stor dos ironi
 
;D ;D
Har pratat med en kompis kompis som har jobbat inne på opel... han kommer hit på måndag Em så jag får boka om bes, tiden..
 
Kolla om du kan få bort grillen. När den är borta, kan du kanske komma åt låsmekanismen. ;)
 
Grillen sitter bultad uppifrån... Det var det första jag tänkte på ju... Har våldat lite på den men de har resulterat i att den sprack.. Lever ju inte riktigt upp till mitt eget måtto... Allt går med våld, går de ändå inte går det med mer våld.. Går det inte då.... då e de trasigt.. ;D
De va ett tag i dag som jag bara kända för att ta fram vinkelkapen o gå loss på motorhuven men min fru kom ut o tyckte de va ingen bra ide... Undrar varför?? ::)
 
Ta en poligrip eller någonting annat du kan nypa med och försök att komma åt där vajern sitter. I värsta fall får du riva bort plasten där vajern sitter.

Var med om samma sak bara för 1månad sen. Men det var inte en Opel utan Bmw.
Nu sitter det en ny och fin vajer så nu funkar det. Men det var småpillrigt att komma åt så man fick upp huven.
 
Problemet är att det verkar som om att vajern gått av vid själva huvlåset.... Finns inget o dra i... O trångt o jäkligt... Ingenting för en med grova arbetshänder..
 
  • blandat_002.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det låter som din Opel kan vara ett objekt för "MTV, Pimp my Ride, Europa" ;)
Snygg färg!
 
Jag har faktiskt skickat in till de programmet!! ;D ;D Men tvivlar starkt på att de händer nåt.. Brukar inte ha tur i spel o lotterier o sånt.. Men vi får se... Den ska ev få göra plats för nåt bakhjulsdrivet till nästa år.. :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.