Har precis skaffat ett renoveringsobjekt och behöver bra och pålitliga hantverkare i Linköping för badrumsrenovering, golvläggning, tapetsering och kök.

Tacksam för alla tips! :D
 
inboxa gärna mig om du får tips.......jag jagar också hantverkare i Linköping....
 
Väcker tråden och undrar om tips eller avrådande beträffande företag för renovering av badrumsgolv i Linköpingstrakten.
 
Kanske inte är riktigt svar på din fråga, men jag har jobbat mycket med Åhlin & Ekeroth proffesionellt och upplever dem som mycket seriösa och bra att jobba med. Kan inte svara på hur de upplevs om man är kund hos dem.

För övrigt kan jag rekommendera Runqvist Bygg AB i Söderköping, men där får jag nog räknas som partisk då jag har anknytningar där. Kolla upp lite referenser och skaffa en egen uppfattning.
 
Under våra tre år som husägare i Linköping har vi gjort följande observationer kring hantverkare i Linköping:

1. Åhlin&Ekeroth: Efter en fuktskada i källaren behövde vi hjälp med att renovera i källaren. En representant för Å&E kom hem till oss, uppträdde professionellt men visade sig sedan inte ha tid att lämna en offert. Min tro är att Å&E, som många andra, har gott om jobb och inte prioriterar mindre arbeten hos privatpersoner.

2.PEAB: Enligt ovan men med skillnaden att offerten var över 20 000 kronor dyrare än det anbud vi antog.

3. Vått&Torrt: Genomförde åtgärderna (riva väggar och ersätta med fuktsäker konstruktion) till ett acceptabelt pris. Några slarvfel som krävde påpekanden från oss drar ner betyget något till att bli acceptabelt (det förefaller som vi måste förvänta oss slarv) snarare än bra.

4. Blombergs måleri: Man lämnade den lägsta offerten men jobbet (ommålning av tak, uppsättning av väv, målning och tapetsering av väggar) utfördes inte med någon större omsorg och vi tvingades föra diskussioner med ägaren för att man skulle rätta till uppenbara brister (en kvarlämnad dalgång längs en vägg efter spackling och några saker till). Vi rekommenderar att komma överens om en gemensam besiktning redan innan jobbet inleds.

5. Målerifixarna: Gjorde lite måleriarbete i källaren utan att utmärka sig vare sig positivt eller negativt.

Vi har alltså ännu inte funnit de målare, snickare med mera i Linköping som är de "goda" hantverkare vi skulle önska. Vi är också intresserade av tips.

Hans
 
  • Gilla
Narf
  • Laddar…
Väcker tråden till liv igen... Hur gick det med era renoveringar? Speciellt med badrumsgolvet? Jag letar efter en duktig golvläggare för flytspackling och plastmatta i badrum. Tackar:)
 
Inte Linköping men ganska nära i Norrköping. Jag har använt TC byggservice till en toalett och ett badrum. Jag är helnöjd med arbetet och dialogen under byggtiden.
 
Söker också tips och referenser för bl.a. yttertaksbyte med betongpannor och viss inre renovering av bl.a. våtrum och ev fuktskada.
Tips?
 
Yttertak funderar jag också på och var i kontakt med Takkedjan, de var trevliga och gav mitt ett kostnadsförslag som verkade rimligt. Har inte tagit det vidare. Någon som har erfarenheter?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.