Tja tror att denna bild är självförklarande:

image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hur fixar jag detta utan att tapetsera om hela rummet? Det lär inte vara sista åverkan på väggen så jag väntar helst med större renoveringar tills han blivit lite större.
 
På med lite tapetklister och tryck tillbaka flikarna... Vänta sen tills tvååringen är typ fyraåring och måla/tapetsera om...
 
Pensla på tapetlim på de lösa bitarna och tryck tillbaka dem. Kommer att bli ganska osynligt om du är noga med att passa in dem och ingen bit har försvunnit. Syns det fortfarande efter det så hänger du en lång gardin bredvid fönstret.

Gå igenom rummet och limma fast eventuella lösa bitar innan tvååringen hittar dem också.
 
Been there done that. :)
Som de andra säger så är det bara att måla på lite tapetlim och trycka tillbaka.
Tänk vad fort man glömmer alla ofog barnen gör när de är små, kanske är det för att de hittar på ännu mer ofog när de blir lite större...
 
Var glad att 2 åringen inte fick tag på en (tusch)penna. Vi har en del kvar att sanera men yngsta är 14 så det blir nog inte mer.

Protte
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Har en 4-årig Picasso hemma samt tvillingbebisar som med stor sannolikhet kommer ta efter, bara att inse att hemmet från och med nu inte kommer se ut som ett kataloghem oavsett hur mycket man städar och fixar 😉

Slita i tapeterna är svårt att undvika men jag rekommenderar att hålla alla slags pennor, kritor, penslar, klistermärken och färger borta när ni inte är med och övervakar aktiviteterna!
 
Fast det är synd det med, sätt barnen framför Nickelodeon, Disneychannel och Barnkanalen så gör de INGENTING.....

Protte
 
  • Gilla
elmont
  • Laddar…
Janus82 skrev:
Tänk vad fort man glömmer alla ofog barnen gör när de är små, kanske är det för att de hittar på ännu mer ofog när de blir lite större...
Kanske eftersom de ofogen brukar kräva mer än tapetklister för att åtgärdas?

/ Fredrik
 
Såg en kompromiss som jag gillade. En kollega lät barnen rita så mycket de ville, men bara på EN vägg. Ungarna ritade också bara på den väggen. Det blev en rätt kul vägg med tiden, huvudfotingar längst ner och stigande verkshöjd högre upp i takt med att barnen växte.
 
  • Gilla
fremax
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.