Kära byggahus!

Jag har inget emot annonser, jag förstår att de är den huvudsakliga intäktskällan, men när de börjar röra på sig så orkar jag inte med mer, jag kan inte fokusera ordentligt på innehållet längre.

Så snälla tänk till innan man godkänner videoannonser!

En annan fundering är:
Om man behöver så mycket annonser som det nu börjar bli så kanske det finns andra finansieringsmetoder att överväga?
Skulle det gå att prenumerera på ett reklamfritt Byggahus?

Vänliga hälsningar,
"Marine"
 
Tar bort alla, ja, nästan alla annonser och de som den missar kan du bara högerklicka på och välja "hide element" så ser du det inte igen.
 
Ah, jag var så uppe i skrivandet att jag missade att skriva:

"Jag vill inte behöva installera en reklamblockerare då jag tycker att Byggahus måste få in sina pengar på något sätt"
 
anders07 skrev:
Tar bort alla, ja, nästan alla annonser och de som den missar kan du bara högerklicka på och välja "hide element" så ser du det inte igen.
... följde ditt råd på direkten ... men när jag högerklickar får jag inte alternativet "hide element" ... får dock massor av sparar-alternativ ...
 
"Block Element" heter det... sorry... I min meny (på Vivaldi) syns en liten "ABP" ikon till vänster och så står det "Block element"
 
13th Marine skrev:
Ah, jag var så uppe i skrivandet att jag missade att skriva:

"Jag vill inte behöva installera en reklamblockerare då jag tycker att Byggahus måste få in sina pengar på något sätt"
Ja, det är helt sant och jag har faktiskt inte AdBlock påslaget på just byggahus.se eftersom annonserna här inte "stör" min upplevelse eller försvårar laddning.
Aftonbladet, IDG, och andra sidor där annonser gömmer stora delar av sidan eller gör så att sidorna laddas långsamt tvekar jag dock inte att blockera annonser.
 
Ska man i framtiden behöva vara it-expert för att kunna läsa forumet utan att sitta och typ högerklicka/tabort/ blockera?
 
Adblock är ett jätteproblem. Annonser är inte den huvudsakliga inkomstkällan, utan den enda inkomstkällan. Om för många användare installerar adblock (såsom t ex yonna gjorde nyss) så har vi inte längre några intäkter. Det är av den anledningen som jag brukar radera sådana råd så fort jag ser dem.

Vilken videoannons är det som rör på sig (innan man har klickat på den)?
 
För nuv stör inte annonserna på Bygga hus mig.
 
Huscompagniet hade stora sådana annonser när jag skapade denna tråd (stora längst upp, samt stora längst till höger).

Vissa enstaka mindre annonser har också varit rörliga, men de är inte lika jobbiga att "koppla bort".
 
Nu är de tillbaka!

Huscompagniet och K-rauta är det som rör sig mest.
 
Per Eskilsson skrev:
Annonser är inte den huvudsakliga inkomstkällan, utan den enda inkomstkällan. Om för många användare installerar adblock (såsom t ex yonna gjorde nyss) så har vi inte längre några intäkter.
Har nu plockat bort blockeringen från Byggahus! Allt för att ni ska ha mat för dagen, vara lyckliga och tillfredsställda (y)
 
  • Gilla
  • Älska
fia_mstd och 2 till
  • Laddar…
yonna skrev:
Har nu plockat bort blockeringen från Byggahus! Allt för att ni ska ha mat för dagen, vara lyckliga och tillfredsställda (y)
Nåja, de behöver nog inte gå till sängs hungriga:

Tabell över företagets bokslut och nyckeltal för åren 2013-2015, inklusive anställda och finansiella resultat.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Om man sedan är lycklig eller inte är ju en helt annan fråga :x
 
Ha ha ha
Men VD får gå till sängs hungrig.
 
Just nu är videoannonserna väldigt irriterande på iPhone.
Autoplay när man trycker på senaste inlägg. Autoplay när man trycker på sidan 2.
Just Autoplay är ett jävla otyg då videon tar över ljudet från min podcastuppspelning. Jag måste tvångsavsluta byggahusappen för att återfå ljudet till podcaster. Otyg!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.