Svar:1
Vi står i begrepp att ta över en gammal släktgård, som behöver en hel del kärlek och omtanke efter decennier av vila. Med en speedheater kan både fasader, foder, fönster och möbler tas omhand på bästa sätt och det kan återfå sin forna glans!
 
När vi fick vår fasad renoverad såg vi proffsen smidigt använda Speedheaters och ta bort all färg. Vi har många detaljer på insidan av vårt hus som vi själva ska renovera. Nu förstår vi att det finns möjligheter även för oss att närma oss proffsens resultat om vi provar nya Speedheater Cobra. Den borde vara perfekt för oss!

Svar: 1: SH IR System
 
Redigerat:
Svar 1.

Skulle aldrig betala så mycket för något som jag inte tror fungerar bra, bevisa motsatsen!
 
Svar: 1
Har ett stort hus från olika perioder - allt från 1850-talet till nutid - som behöver få en enhetlig färg så behöver all hjälp jag kan få.
 
Svar 1.

Trodde det var ett skämt när jag såg tävlingen. Jag och min fru köpte för 7 år sedan fönster från 1920 som satt i det gamla VK-huset. Nu när bron ska byggas om till 2 våningar så ska självklart dessa fönster användas och inte nya fönster.

Vi har 22 dubbel-fönster som måste skrapas. I helgen vart 1 gjord med hjälp utav skrapa och varmluftspistol. Ifall vi vann skulle jag och frun förhoppningsvis få flera timmar över utav sommarledigheten.

Mvh Henry med fru.

IMAG1984.jpg

2016-05-10_19.02.34.jpg
 
Alternativ 1.

Behöver skrapa bort en massa färg - antingen blir det blåslampa eller detta :)
 
Alternativ 1

Motiveringen är att jag är ett klantarsel som inte gjorde detta mot bara ett innerfönster i höstas, utan tre, varpå fönsterrenoveringen flyttats fram flera år tills nu i sommar. :banghead: Fick dock lärdomen att aldrig skjuta runt möbler i närheten av fönster som står uppställda mot väggen.
PICT0005.jpg
 
Svar 1

Ska renovera vår gamla glasveranda i sommar, en Cobra skulle göra det möjligt!
 
trattalask
Svar 1.

Jag har massor av fönster som ska målas om i sommar. Tyvärr har jag inte massor med tid. Detta skulle man andra ord hjälpa mig en hel del. När jag senare går igång i trappan inomhus i höst så skulle den hjälpa ytterligare!

Mitt behov, ungefär som alla andras. =)
 
Svar: SH IR System

Har en polare som renoverar sina gamla fönster. Han kluddar med värmepistol och skrapa och det går rätt dåligt. Fönsterrutorna spricker och färgen lossnar dåligt. Tycker synd om honom och sagt till honom att köpa en Speedheater men den kostar ju... Vi är ju kompisar fast att ge en sådan dyr i present känns inte rätt MEN om jag vann en kunde jag ge honom en. Gratis är ju alltid ok att ge bort:)
 
Hej

Svar: 1 (SH IR System Standard, om man ska vara noga)

Min fru och jag håller, som sagt, på med en omfattande renovering och tillbyggnad. Vi gillar den äldre stilen och byter nu ut underhållsfria plastfönster mot fönster från förra sekelskiftet. De är fina i kvalitet men vi ska måla dessa med linolja. Eftersom det är mycket att göra i detta projekt så tar jag de tyngre arbetena och fönsterskrapning föll på min frus lott. Jag önska inget hellre än att underlätta detta digra arbete för henne. Plus att det går lite snabbare då och vi får tid att åka på någon utflykt.

Tack!

/Peter
 
Svar 1
Jag har som plan att renovera alla gamla trädgårdsmöbler och även husets alla fönster. Ett stort jobb som helt klart skulle underlättas med denna vinst
 
Svar 1

Det vore kul att få överraska min händiga fru med något hon velat ha länge!
 
M
Svar: 1. SH IR System
Motivering: Vår familj har ett gammalt falurött torp med tillhörande mängd av uthus. Tidigare ägare har inte varit så noga med vilken typ av färg som använts, medan vi vill använda linoljefärg och slamfärg i så hög utsträckning som möjligt. Därför skulle en Speedheater Cobra vara en mycket välkommet tillskott i familjen i vår strävan att få bort tjocka lager av plastfärg och annat otyg i vår fina torpmiljö.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.